ضرورت تشکیل کارگروه ارتقای فرهنگ شهروندی

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین گفت: طبق دستورالعمل ارتقای فرهنگ شهروندی باید توجه به موضوعاتی از قبیل راه اندازی سامانه افکارسنجی در شهرداری‌ها و سامانه شفافیت و ارزیابی اجتماعی قبل از اجرای طرح‌های شهرداری در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهدیه سادات قافله باشی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به ابلاغیه سازمان  شهرداری ها و دهیاری های کشور در خصوص دستورالعمل  ارتقای فرهنگ شهروندی  اظهار کرد: در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی و کاهش معضلات فرهنگی این دستورالعمل به تمامی سازمانهای زیر مجموعه شهرداری ها ارسال و رونوشت شده است.

او افزود: در سرفصل های مختلف،شیوه ها و ابزار گوناگون برای ارتقای فرهنگ شهروندی مانند آموزش، رسانه های جمعی و فضای مجازی، تبلیغات شهری، اجتماعات، مساجد و رویدادهای فرهنگی ارائه شده است.

قافله باشی بیان کرد: این موضوع در چند بند شامل سبک زندگی، اخلاق شهروندی، هویت ملی، توسعه ملی، دانایی محوری، مسئولیت اجتماعی و مشارکت، حمل و نقل و ترافیک، سیما و منظر شهری، محیط زیست، ایمنی و مدیریت بحران و به صورت کارگروه های مختلف شکل می گیرد.

او تاکید کرد: پیشنهاد ما به شهرداری قزوین در کمیسیون فرهنگی،  اجتماعی شهرداری قزوین این بود که کارگروه ارتقای فرهنگ شهروندی را شکل دهند و  یک یا دونفر از اعضای شورا به انتخاب اعضا در این کارگروه عضویت داشته باشند.

 قافله باشی همچنین درخصوص توجه به موضوعات مالی این کارگروه گفت: باید اعتبار ویژه ای درخصوص موضوع فوق در بودجه سال ۱۴۰۰  دیده شود و در برنامه توسعه سوم شهرداری ها این بحث مطرح شود.

او ادامه داد: همچنین معاونت های شهرداری بودجه لازم را در راستای ارتقای فرهنگ شهروندی در سازمانهای متبوع خود درنظر بگیرند.

به گفته دبیر پارلمان محلی قزوین، توجه به موضوعاتی از قبیل راه اندازی سامانه افکارسنجی در شهرد اری ها و سامانه شفافیت و ارزیابی اجتماعی قبل از اجرای طرح های شهرداری باید در دستور کار قرار گیرد.

دبیر شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: شهرداری در حوزه فرهنگسراها و اماکن آموزشی که در اختیار دارد باید در حوزه آموزش شهروندی  ورود جدی تری داشته باشد همچنین در حوزه تکریم ارباب رجوع و حقوق شهروندی  هم وارد عمل شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =