مکان‌هایی دیدنی استانبول که باید دید

یکی از شهرهای دیدنی اطراف ایران که محبوبیت زیادی بین مردم کشور دارد، شهر استانبول است. استانبول یکی از برترین شهرهای دیدنی کشور ترکیه به‌حساب می‌آید و بسیاری از مردم هم علاقه بازدید از آن را در دل‌هایشان دارند.

درادامه این مطلب قسمت‌هایی از مکان‌های دیدنی استانبول را معرفی می‌کنیم که شاید تاکنون از زیبایی و دوست‌داشتنی بودن آن‌ها نشنیده باشید. شما می‌توانید با شرکت در تور ترکیه به‌راحتی به این مکان‌ها بروید و تجربه تماشای آن‌ها را نیز با ما به‌اشتراک بگذارید.

مکان‌های دیدنی ترکیه با تجربه‌های زیبا

مطمئنا کنار همه ویژگی‌های ترکیه، استانبول را می‌توان به‌عنوان شهری معرفی کرد که به‌تنهایی می‌تواند همه سلیقه‌ها را راضی نگه دارد. مکان‌های دیدنی این شهر از گردشگری‌های شکمی تا گردش بین ساختمان‌ها و مکان‌های تاریخی، همراه با تجربه‌های جدید و دوست‌داشتنی هستند.

آب انبار دیدنی باسیلیکیا

قصر غرق‌شده یا آب انبار غرق‌شده باسیلیکیا یکی از بهترین و برترین مناظر پیش‌روی شما به‌حساب می‌آید. از این آب انبار با ‌عنوان قصر غرق‌شده هم یاد می‌شود؛ زیرا معماری ستون‌ها و سقف آن با انعکاسی که در آب پیدا می‌کنند، باعث به‌وجود آمدن منظره‌ای بی‌نظیر می‌شوند. گویی که شما سقف و ستون‌هایی زیر آب دارید و همین جذاب است.

موزه ایاصوفیه

موزه ایاصوفیه یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر استابول است. این موزه در سال ۵۳۷ به‌دستور کنستانتین اول ساخته شد و به‌نوعی می‌توان آن‌ را محصول مسیحیان آن موقع دانست. این موزه بعد از چندین سال توسط آتاتورک به‌عنوان موزه انتخاب شد و البته قبل از آن هم تغییر کاربری به عنوان مسجد داده بود. در کل می‌توان بازدید و بررسی این کلیسا، مسجد و موزه بزرگ ترکیه را یکی از هیجان‌انگیزترین بازدیدها در شهر استانبول دانست.

خوردن باقلوای ترکیه‌ای

از خوردن باقلواهای ترکیه‌ای هیچ‌وقت خسته نمی‌شوید. سعی کنید در طول مدت تور ترکیه باقولواهای این شهر را بخورید. این باقلواها از لایه‌هایی از خمیر مخصوص شیرینی و مایع‌های غلیظی آماده می‌شوند. ضمن اینکه بین هرکدام از لایه‌ها، دانه‌های روغنی مثل، کنجد، بادام، پسته و... نیز استفاده می‌شود.

تماشای کاخ بیلربی

شاید کم‌تر پیش بیاید که کسی کاخی به زیبایی کاخ بیلربی استانبول ببیند. این کاخ که اول محل پذیرایی از مهمان‌های خارجی و پس از آن به‌عنوان قصر ییلاقی پادشاه‌ها انتخاب شد، با زیباترین هنروری‌ و بهترین مصالح ساخته شده است. همه این مسائل را که کنار بگذاریم، نمای زیبایی که ساختمان اصلی این کاخ به‌طرف تنگه بسفر دارد، لحظه‌ای ناب برای شما رقم می‌زند.

جزایر پرنس

رفت‌وآمد به سبک قدیم با اسب و درشکه یکی از فانتزی‌های زندگی هر کسی است. در جزایر نه‌گانه پرنس که بین دو قسمت آسیایی و اروپایی ترکیه ساخته شده، می‌توانید رفت‌وآمد به سبک قدیم و البته استفاده از امکانات مدرن در دیگر شاخه‌های زندگی را تجربه کنید. چند روز اسب‌سواری به‌جای کرایه تاکسی تجربه مناسبی برای جوانان است؛ پس لذت آن را ازدست ندهید.

مسجد آبی استانبول

مسجد سلطان احمد یکی از مساجد و ساختمان‌های قدیمی با معماری خاص و زیبا است ک مطمئنا بازدید از آن شما را حیرت‌زده می‌کند. معماری مسجد به نوعی است که فضای بیرونی و داخلی آن هر دو منظره‌های بی‌نظیری را پیش چشم بینندگان قرار می‌دهند. این مسجد از شش مناره و چندین گنبد به‌صورت آبشاری تشکیل می‌شود و نقطه اوج طراحی آن استفاده از نور داخل مسجد و انعکاس آن با برخورد نسبت به کاشی‌های آبی مسجد است. جایی که مسجد، نور آبی آسمانی زیبایی را به‌طور چشم‌نوازی نمایان می‌کند و همین باعث توجه مردم می‌شود. شما می‌توانید با خرید تور استانبول راهی استانبول شوید و به‌جز این مسجد از دیگر مکان‌های دیدنی این کشور هم بازدید کنید.

بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ استانبول برای ایرانی‌هایی که در شهرهای خود اغلب بازارهای بزرگ و سرپوشیده دارند، بسیار جذاب است. شما می‌توانید در بازارهای ترکیه ترکیبی از بازارهای سنتی اصفهان و زنجان و رنگ و لعابی به‌شکل بازار تهران را تجربه کنید. محصولاتی که دست‌ساز هستند و همراه با محصولات فناورانه در اغلب قسمت‌های بازار به‌چشم می‌خورند و همین باعث رنگارنگی این بازار می‌شود. در تور ترکیه ارزان حتما یکی از مقاصد گردشگری بازار ترکیه است؛ پس نگرانی بابت ندیدن بازار نداشته باشید.

نحوه شرکت در تور ترکیه

تورهای ترکیه در اغلب آژانس‌های مسافرتی و دفاتر سفر ارائه می‌شوند. شما می‌توایند به‌راحتی و با استفاده از گذرنامه خودتان هم به این کشور بروید؛ اما مهم این است که در طول سفر خود از پشتیبانی و خدمات امنیتی و بیمه هم بهره‌مند شوید. به‌این‌منظور می‌توانید از سایت‌های اینترنتی هم برای ثبت‌نام در تور ترکیه هوایی استفاده کنید. شرکت‌های اینترنتی مثل علی بابا همیشه ارائه‌دهنده انواع خدمات سفر اعم از تورهای مسافرتی، فروش بلیط و رزرو هتل‌هایی در خارج و داخل کشور هستند.

شما می‌توانید با مقایسه قیمت و خدمات تور ترکیه هوایی علی بابا با دیگر آژانس‌ها از شرکت در این تورها نهایت لذت و استفاده را ببرید. لطفا نظرات و انتقادات خود را درباره هرکدام از بخش‌های سایت و سفر مخصوصا خدمات و شرایط تور ترکیه ارزان را با ما درمیان بگذارید. نظرات شما باعث خوشحالی و بهتر شدن شرایط دیگر مسافران می‌شود.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475524

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =