آلوپسی آره آتا یا ریزش سکه‌ای مو چیست؟

موها تاثیر به سزایی بر زیبایی افراد دارند و همین موضوع سبب به وجود آمدن ترس از کچلی در میان مردم می‌شود.

کچلی یا ریزش موی سکه‌ای یکی از رایج‌ترین بیماری‌هاییست که بر اثر آن بدن یا سر فرد، برخی موها را اضافه تلقی کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. ریزش موی سکه‌ای با نام آلوپسی آره آتا نیز شناخته می‌شود و وسعت ناحیه ریزش معمولا اندازه یک سکه می‌باشد. ترس از ریزش مو و کچلی سبب گشته که روش‌های مختلفی برای پیشگیری و درمان ریزش موی سکه‌ای به میان آیند. اما سوال این است که بهترین روش درمانی کدام روش است؟

ریزش موی سکه‌ای تنها در بخش سر رخ نمی‌دهد و ممکن است در قسمت‌هایی از بدن، ابروها یا ریش صورت نیز شاهد ریزش مو به صورت سکه‌ای باشیم. در این صورت بهتر است هرچه سریعتر نسبت به درمان و کنترل این بیماری اقدام نمایید تا بتوانید زیبایی موهای خود را در مدت زمانی کوتاه‌تر بازیابید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با آلوپسی آره آتا، علائم آن و همچنین بهترین روش درمان و کنترل آن با شما در میان بگذاریم.

آلوپسی آره آتا یا ریزش سکه‌ای مو چیست؟

ریزش مو یکی از دغدغه‌های اصلی مردم سراسر کشور به حساب می‌آید. ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی آره آتا، نوعی بیماری خود ایمنی در بدن انسان به حساب می‌آید که فرد مبتلا به آن فولیکول‌های مویی خود را از دست نمی‌دهد، اما بدن انسان طوری برخورد می‌کند که موهای برخی قسمت‌ها را اضافی تلقی کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. گفته می‌شود که هنوز علت مشخصی برای این نوع بیماری یافت نشده است، اما برخی بر این باورند که عامل اصلی ابتلا به بیماری آلوپسی آره آتا، عفونت‌های بدن می‌باشند.

وسعت ناحیه کچلی در ریزش موی سکه‌ای معمولا به اندازه یک سکه می‌باشد. البته در برخی موارد ممکن است وسعت ناحیه کچلی بیشتر شود یا حتی در مواردی، ابتدا در حد سکه بوده و سپس گسترش یابد و تا کچلی کامل نیز پیش برود. هرچه وسعت ناحیه کچلی بیشتر باشد یعنی بیماری پیشرفته‌تر است پس در نتیجه درمان آن نیز دشوارتر خواهد بود. لازم به ذکر است که ریزش سکه‌ای مو تنها روی سر ظاهر نمی‌شود. در برخی موارد ممکن است ابروها، ریش صورت و یا حتی موهای بدن نیز دچار ریزش سکه‌ای شوند.

این بیماری بیشتر در سنین ۲۰ تا ۴۰ سال رخ می‌دهد، اما در برخی موارد ممکن است کودکان نیز دچار این بیماری شوند. نکته لازم به ذکر دیگر این است که این بیماری محدودیت جنسیت ندارد. بدین معنا که میزان شیوع آن در بانوان و آقایان به میزان برابر است.

عوامل مختلفی می‌توانند سبب تشدید علائم این بیماری شده و وسعت ناحیه کچلی را افزایش دهند. از علت های تشدید این بیماری می‌توانیم به استرس و وضعیت روانی اشاره کنیم. در صورت اقدام برای درمان ریزش موی سکه‌ای لازم است ابتدا برای درمان و کنترل استرس و مشکلات روحی اقدام نمایید. در قدم بعدی کورتیکواسترویید توسط پزشک به داخل ضایعه تزریق می‌شود و برای درمان کمکی در کنار این موارد معمولا مولتی ویتامین‌ها و محصولات موضعی تجویز می‌شود.

روش‌های مختلفی برای کنترل و درمان این بیماری وجود دارند، اما پیش از انتخاب روش مناسب لازم است اطمینان یابید که ریزش موی شما از نوع آلوپسی آره آتا می‌باشد و پس از آن نسبت به انتخاب بهترین روش درمانی اقدام نمایید.

علائم آلوپسی آره آتا یا ریزش سکه‌ای مو

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، قبل از اقدام برای درمان باید مطمئن شوید که ریزش موی شما از نوع سکه‌ای می‌باشد. برای اطمینان لازم است با علائم ریزش سکه‌ای مو آشنا شوید. پیش از هر چیزی باید بدانید که ریزش سکه‌ای با خارش و سوزش همراه نمی‌باشد. پس در صورتی که ریزش موی شما با خارش و سوزش همراه است، شما به آلوپسی آره اتا مبتلا نشده‌اید. برخی از اصلی‌ترین علائم ریزش موی سکه‌ای به شرح زیر هستند:

· بوجود آمدن ناگهانی لکه‌های طاسی به شکل دایره یا بیضی

· گاهی ریزش مو حالتی شبکه‌ای و تور مانند به خود می‌گیرند و چند لکه متصل به هم به وجود می‌آیند.

· ممکن است موهای پشت سر به شکل نعل اسب بریزند.

· ریزش با هیچگونه تورم همراه نیست.

اگر با هر یک از علائم گفته شده مواجه شده‌اید نگران نباشید. درمانی قطعی برای ریزش موی سکه‌ای وجود دارد. در ادامه بهترین روش درمان ریزش سکه‌ای مو را با شما در میان می‌گذاریم.

بهترین روش درمان آلوپسی آره آتا چیست؟

روش‌های مختلفی برای درمان و کنترل ریزش موی سکه‌ای وجود دارد، اما یافتن بهترین روش برای درمان کار چندان ساده‌ای نیست. به همین خاطر در صدد برآمدیم تا محصولی باکیفیت را در این زمینه به شما معرفی کنیم. محصولی که می‌تواند مشکلات ریزش موی شما را در مدت زمانی کوتاه درمان نماید.

ژل کرم ریزش موی سکه‌ای سریتا، یک کرم موثر برای کمک به درمان و کنترل بیماری‌های آلوپسی آره آتاست. این کرم از اجزاء و مواد بسیار موثری تشکیل شده است که با مکانیسم‌های کارآمد، التهاب و استرس اکسیداتیو ریشه مو را مهار کرده و موجب رویش مجدد مو می‌شود.

کرم ژل آلوپسی آره آتا، فولیکول‌ها را فعال می‌کند و سبب افزایش زمان فاز رشد موها می‌شود. همچنین با خونرسانی موضعی و تغذیه مناسب ریشه‌های مو سبب رشد مجدد موها و رفع ریزش سکه‌ای می‌گردد.

ژل کرم ریزش موی سکه‌ای سریتا از چه مواد موثره‌ای تشکیل شده است؟

· آمینکسیل

· عصاره گالبانا

· نارینجبین

· ویتامین D۳

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475529

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =