فاصله‌گذاری اجتماعی باید به فرهنگ تبدیل شود

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین گفت: باید تا مهار کامل و شکست کرونا، شهروندان دستورالعمل‌های بهداشتی را همچنان جدی گرفته و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ منوچهر حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین با بیان اینکه آمار فوتی های کرونا در استان ۷۰درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت سه شهرستان استان شامل البرز، آبیک و بوئین زهرا به رنگ آبی تغییر یافته که به معنای شرایط کم خطر است و میزان بستری بیماران در آنها در ازای هر ۱۰۰هزار نفر جمعیت ۲نفر یا کمتر است.

حبیبی با بیان اینکه کم شدن آمار بیماران بستری شده و فوتی ها به معنای از بین رفتن خطر کرونا نیست و مردم نباید شرایط را عادی بپندارند، ادامه داد: با این وجود نباید فراموش کرد این وضعیت شکننده است و در صورت بی توجهی مردم به تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی می تواند این رنگ به قرمز و حتی سیاه تبدیل شود.

او با اشاره به رفع محدودیت برخی مشاغل با زرد و آبی شدن شرایط کرونایی در استان قزوین، خاطرنشان کرد: در وضعیت آبی تقریبا همه مشاغل به جز موارد بسیار محدود امکان فعالیت را دارند اما باید پروتکل های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین تصریح کرد: تا مهار کامل کرونا و از بین رفتن آن باید فاصله گذاری اجتماعی به یک فرهنگ تبدیل شود و در اماکن عمومی شاهد رعایت فاصله بین افراد باشیم.

حبیبی ادامه داد: باید تا زمان مهار کامل کرونا یاد بگیریم که با این شرایط کنار بیاییم و با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی سلامت خود، عزیزانمان و دیگران را تضمین کنیم و شاهد بیماری و جان باختن هموطنان و همشهریان خود نباشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: با اصناف و مشاغلی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکنند و برای مهار کرونا همکاری نداشته باشند بدون شک برخورد می شود و از شهروندان می خواهیم تا در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب را به ستاد مقابله با کرونا و یا مراکز بهداشت شهرستان ها اعلام کنند.

این مقام مسئول اظهارکرد: ادارات و بانک ها باید همچنان از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک پرهیز کنند و همچنین اتوبوس ها و تاکسی ها نیز اجازه استفاده از وسایط نقلیه خود را به این افراد ندهند و اصناف هم باید مشتریان را ملزم به استفاده از ماسک کنند و در صورت هرگونه بی توجهی به این موضوعات با خدمات دهندگان متخلف برخورد می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =