یوآیدی در اقدامی جدید احراز هویت سامانه ثنای قوه قضاییه را غیرحضوری کرد

قوه قضاییه در راستای تکمیل خدمات الکترونیکی دستگاه قضایی، از احراز هویت غیرحضوری سامانه ثنا رونمایی کرد.

سامانه ثنا خدمتی است که توسط قوه قضاییه برای ابلاغ اوراق قضایی و ثبت شکایات و دادخواست‌ها به صورت غیرحضوری برای کاربران ایجاد شده است. ثبت نام در سامانه ثنا به صورت غیرحضوری و از طریق لینک این سامانه انجام می‌شود. فرایندی که تا به امروز به صورت حضوری و از طریق دفاتر خدمات قضایی قابل انجام بود.

فرایند دریافت رمز شخصی سامانه ثنا با سرویس یوآیدی

سرویس یوآیدی برای احراز هویت دیجیتال و غیرحضوری کاربران، از دو الگوریتم هوش مصنوعی تشخیص زنده بودن تصویر (Liveness Detection) و تطابق چهره (Face Verification) استفاده می‌کند. به این صورت کاربر که وارد مرحله احراز هویت می‌شود ابتدا یک ویدیوی سلفی ۱۵ ثانیه‌ای از چهره خود ضبط می‌کند و الگوریتم تشخیص زنده بودن تصویر، بررسی می‌کند که این کاربر در لحظه ضبط ویدیوی سلفی، حضور داشته باشد و شخص دیگری از عکس یا فیلم کاربر ویدیو ضبط نکرده باشد. بعد از تایید زنده بودن تصویر، عکس چهره کاربر که از ثبت احوال دریافت می‌شود با عکس چهره استخراجی از ویدیوی سلفی مطابقت داده می‌شوند و اگر چهره‌ها یکسان بود احراز هویت کاربر تکمیل می‌شود و بلافاصله بعد از تکمیل فرایند احراز هویت، رمز شخصی سامانه ثنا برای کاربر ارسال می‌شود. کل این فرایند کمتر از ۲ دقیقه انجام می‌شود. برای دریافت راهنمای تکمیلی نحوه احراز هویت در سامانه ثنا با یوآیدی به راهنمای احراز هویت سامانه ثنا مراجعه کنید.

همکاری‌های یوآیدی

یوآیدی در احراز هویت سجام با اپلیکیشن‌های آپ و ۷۲۴ همکاری دارد. این همکاری با به رسمیت شناختن احراز هویت غیرحضوری توسط سازمان بورس و اوراق بهادار شروع آغاز شد. در حال حاضر یوآیدی روزانه ۳۰ هزار متقاضی دریافت کد بورسی را در این اپلیکیشن‌ها احراز هویت می‌کند.

مزایای استفاده از یوآیدی برای احراز هویت غیرحضوری سامانه ثنا

این راهکار در دنیا نیز پیاده‌سازی شده و چندین سال است که کشورهای پیشرفته از آن استفاده می‌کنند و یوآیدی که یک شرکت دانش بنیان است چند سالی است که بر روی توسعه این راهکار تمرکز کرده است و با کارشناس‌هایی متخصص و جزو فارغ‌التحصیل‌های دانشگاه‌های برتر داخلی و خارجی توانسته است سرویس یوآیدی را توسعه دهد. مزیت اصلی سرویس یوآیدی دقت بالای آن در تشخیص زنده بودن تصویر و تطابق چهره است. مزیت دیگر سرویس یوآیدی تجربه کاربری خوشایند آن است که کاربر تنها می‌تواند با ضبط یک ویدیوی سلفی ۱۵ ثانیه‌ای و بدون نیاز به خوانش متن طولانی و خسته‌کننده فرآیند احراز هویت غیرحضوری را انجام دهد.

چشم‌انداز اصلی یوآیدی

هدف اصلی از توسعه سرویس یوآیدی از ابتدا این بود که ارائه کل خدمات، غیرحضوری شود و حال که این سرویس بعد از ارائه به سامانه سجام در سامانه ثنا نیز بهره‌برداری شد یوآیدی سعی می‌کند و که از این سرویس در سایر خدمات دولتی و غیردولتی مخصوصا در بانک‌ها استفاده شود.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475609

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =