افزایش نرخ بیکاری در همدان

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: نرخ بیکاری استان همدان در ۹ ماهه امسال یک درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ مصطفی قربانفر در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: نرخ بیکاری ۹ ماهه امسال  ۷.۹ درصد بوده که نسبت به سال گذشته که ۷.۴ درصد بوده، حدود ۰.۶ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش ۰.۶ درصدی نرخ بیکاری در سال جاری، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان همدان در بهار امسال ۷.۸ درصد، در تابستان ۶.۸ درصد و در پاییز ۹.۳ درصد بوده این در حالیست که نرخ بیکاری استان در بهار سال گذشته ۶.۱ درصد، تابستان ۵.۳ درصد، پاییز ۸.۶ درصد و زمستان ۹.۳ درصد بوده است.

قربانفر با بیان اینکه استان همدان یکی از استان‌های با مشارکت بالا بوده به طوریکه نرخ مشارکت در استان همدان ۴۵ درصد است، اضافه کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان همدان ۴۵ درصد است که این امر به علت وجود مشاغل خُرد و مشارکت بالای زنان در حوزه اشتغال است.

این مسئول با تأکید بر اینکه در ۹ ماهه امسال ۱۹ هزار و ۷۱۴ شغل در استان همدان ایجاد شده است، اظهار داشت: تعهد اشتغال استان در سال جاری ۱۹هزار و ۴۵۰ بوده که تاکنون ۱۹ هزار و ۷۱۴ نفر تحقق یافته و پیش‌بینی می‌شود به ۲۰ تا ۲۱ هزار نفر برسد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1475954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =