براساس پابندی ما به اوپک ایران باید روزانه سه میلیون و700 هزار بشکه نفت تولید کند در شرایطی که کنار هم قراردادن اظهارات مقامات نفتی نشان می دهد روزانه 3میلیون و900 هزار بشکه نفت تولید می شود.حال مشخص نیست آمار نفتی ها اشتباه است یا ایران به تعهدات اوپک پایبند نیست.

 مسوولان نفتی کشور میزان صادرات روزانه نفت خام کشور را دو میلیون و 200 هزار بشکه اعلام می کنند.این امر در شرایطی است که در حال حاضر بنابر اطلاعات همین مقامات روزانه یک میلیون و 700 هزار بشکه نفت خام تحویل پالایشگاه های کشور می شود.براین اساس در صورت صحت ارقام اعلام شده ایران روزانه سه میلیون و 900 هزار بشکه نفت تولید می کند.این آمار در شرایطی اعلام می شود که میرکاظمی به عنوان رئیس کنفرانس های اوپک بارها بر ضرورت حفظ پایبندی اعضا به سهمیه های فعلی اوپک تاکید می کند اما بنابرآمار اعلام شده ایران به این سهمیه ها پایبند نیست.

براین اساس تعهد ما به اوپک برتولید سه میلیون و 700 هزار بشکه تاکید دارد.در شرایطی که اگر آمارهای اعلامی توسط مسوولان نفتی صحت داشته باشد در حال حاضر ایران 200 هزار بشکه بیش از تعهد خود به اوپک تولید می کند.

قلعه بانی نمدیرعامل شرکت ملی نفت نیز در آخرین اظهارنظر خود (فروردین امسال) در خصوص امار تولید به پایبندی ایران به تولید سه میلیون و 700 هزار بشکه نفت در هر روز تاکید کرد اما در عین حال وی از صادرات دو میلیون و 200 هزار بشکه نفت خبرداد.براین اساس یا آمار صادرات ایران اشتباه اعلام می شود و یا در شرایط فعلی ایران به تعهدات اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت پایبند نیست.به نظر می رسد مسوولان نفتی باید پاسخگوی این ابهام در شرایطی که میرکاظمی بارها در رسانه های داخلی و بین المللی خواستار پایبندی اعضا به تعهدات خود در اوپک شده اند پاسخ دهند. 19/221

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی US ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
    0 0
    یک بام و دو هوا
  • بدون نام IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    پولهایش کجا می رود