توسعه راه های دسترسی در کردستان راهبرد نظام برای رونق اقتصادی در منطقه است

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: توسعه راه های دسترسی در استان کردستان راهبرد مهم نظام برای توسعه اقتصادی منطقه است.

به گزارش خبرآنلاین از کردستان : محمدصدیق ثابتی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تلاش نظام برای جبران عقب ماندگی های عمرانی کردستان گفت: ایجاد راه آهن، ساخت فرودگاه سقز، جاده سنندج ـ مریوان و تکمیل کریدور شمال غرب ـ جنوب غرب می تواند بخشی از ضعف های زیرساختی استان را در حوزه حمل و نقل جبران کند.
وی افزود: کمبود اعتبار و افزایش قیمت تمام شده در حوزه راهسازی در سال های گذشته همواره باعث تاخیر در تکمیل پروژه ها بوده است.
ثابتی گفت: از دلایل دیگر تاخیر در تکمیل این پروژه ها اقدامات خرابکارانه گروهک های ضد انقلاب بوده که خصوصا در جاده سنندج ـ مریوان نمود داشته است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با بیان اینکه این اقدامات مانعی برای توسعه استان است، اظهار داشت: در این محور با آتش زدن ماشین آلات و تهدید نیروهای اجرایی هزینه های بسیاری به پیمانکاران تحمیل شد.
وی گفت: با توجه به اهمیت اتمام جاده جدید سنندج - مریوان پیگیری مستمر این طرح از سوی مسوولان در دستور کار قرار گرفته و در بازدیدهای هفتگی سعی می‌شود آنچه که به عنوان موانع اجرای محسوب می‌شود را برای رفع مشکلات مورد بررسی قرار دهیم.
ثابتی بیان کرد: در نتیجه آخرین پیگیری و بازدیدها معارضین طرح حداث جاده‌ جدید سنندج - مریوان با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی استان مرتفع شده شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان افزود: همچنین دستگاه‌هایی مانند آب منطقه‌ای، صنعت، معدن و تجارت، محیط زیست، شرکت توزیع برق نیز در رفع موانع این پروژه با دستگاه‌های متولی احداث جاده جدید سنندج مریوان همکاری و همراهی لازم را دارند.
وی یادآور شد: هم اکنون از لحاظ منابع اعتباری پروژه حمایت‌های ویژه ای را از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب و دولت دریافت کرده و تا کنون از طریق سازمان برنامه بودجه و دفتر رهبری اعتبار مناسبی به این منظور تخصیص یافته است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =