خبر مهم مدیرعامل ایران خودرو برای خریداران خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان اینکه تعهدات معوق تا پایان سال به صفر می‌رسد گفت: تابع قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، فرشاد مقیمی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی با اشاره به قیمت‌گذاری خودرو اظهار داشت: براساس قوانین قیمت‌گذاری خودرو بر عهده شورای رقابت است و این شورا مصوبات خود را از ابتدای سال بر اساس فرمول مصوب شده ابلاغ کرده است.

وی افزود: شورای رقابت شاخصه‌های تورمی را از بانک مرکزی دریافت می‌کند و بر اساس همان چارچوب‌ها هرگاه به جمع‌بندی برسند قیمت‌ها را اعلام می‌کنند و ما نیز در این میان نقش مجری و اجراکننده را داریم و طبق همان قیمت‌ها عمل می‌کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به تحویل خودروهای معوق خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر 200 هزار دستگاه خودروی معوق داشتیم که خوشبختانه با همت و تلاش شبکه تامین خودروسازی تعداد خودروهای معوق ما به 15 هزار دستگاه خودرو رسیده است.

مقیمی ادامه داد: اگر فرایند قیمت‌گذاری یکی از خودروها نهایی شود 1700 الی 1800 دستگاه خودرو آماده است که طبق پیش‌بینی‌ها تا پایان این ماه تعداد خودروهای معوق به 13 الی 12 هزار دستگاه می‌رسد.

وی تصریح کرد: طبق تعهد و برنامه‌ای که به وزیر ارائه شده درخصوص خودروهای داخلی تا پایان سال تعداد خودروهای معوق را صفر می‌کنیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: در حال حاضر در شرایط موجود فروش فوق‌العاده به هیچ عنوان تعهدهای داده شده معوق نشده حتی فرصت زمانی 90 روزه است که معمولا ما در فرصت زمانی 40 روزه خودروها را تحویل داده‌ایم و به همین روند ادامه می‌دهیم و باتوجه به تاکید موکد وزیر تا پایان روند تحویل خودروها سرعت می‌گیرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار آزاد گفت: اختلاف قیمت‌ها در بازار خیلی در اختیار خودروساز نیست و براساس شاخصه‌های اقتصادی و دیگر عوامل است که دستگاه های نظارتی در این زمینه اقدامات خوبی در جهت کنترل سوداگری های بازار انجام می دهند.

مقیمی خاطرنشان کرد: از سال گذشته اقدامات موثری در زمینه کاهش مصرف سوخت شروع کرده ایم و در چند روز آینده خبرهای خوشی در راه است و از یک طرح در رابطه با کاهش مصرف سوخت و آلودگی رونمایی می‌کنیم.

وی بیان کرد: چند پروژه در رابطه با تقویت موتورها اجرا شده که از جمله آن تقویت موتور XU7 و Tu5 بهینه که وزیر صنعت، معدن و تجارت یک ماه پیش از آن رونمایی کردند و نه تنها کاهش مصرف سوخت اتفاق افتاد بلکه توان موتور نیز افزایش پیدا کرد.

مقیمی خاطرنشان کرد: گیربکس 6 سرعته را شرکت نیرو محرک قزوین با طراحی مهندسان و متخصصان ایرانی شروع و در بعضی خودروها اجرا شده که 2 تا 2.5 درصد در کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان سبک سازی خودرو تصریح کرد: تبدیل برخی قطعات فلزی به قطعات پلیمری با همان کیفیت در دستورکار ما قرار دارد که با سبک سازی خودرو بخشی از مصرف سوخت را کاهش دهیم.

223223

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1476376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =