مردم همدان در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به سوگ نشستند

 آیین سوگواری و عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) در روز شهادت این بانوی بزرگ اسلام در اقصی نقاط استان به ویژه شهر همدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان همدان ؛ مردم عاشق خاندان نبوت و امامت همدان در قالب هیات های سینه زنی با نوحه سرایی و روضه خوانی در روز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا (س) به عزاداری پرداختند.

جمعی از عزاداران با در دست داشتن پرچم های سیاه و سبز و نوحه خوانی و سینه زنی از پیاده راه بوعلی عبور کرده و در میدان امام خمینی شهر همدان برای زمان کوتاهی تجمع کردند.

بانوان عزادار نیز دسته جداگانه ای برپا کرده و به صورت نمادین تابوت حضرت زهرا (س) را به دوش کشیده و به تشییع نمادین پیکر دخت پیامبر اکرم (ص) در میدان امام خمینی (ره) شهر همدان پرداختند.

با توجه به شیوع کرونا و تاکید مسوولان به پرهیز از تجمع و استفاده از ماسک، مداحان عزاداران را به زدن ماسک برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می کردند.

همچنین در دسته های عزاداری امسال برخلاف سال‌های گذشته خبری از پخش نذورات نبود اما افرادی اقدام به توزیع ماسک بین سینه زنان و افرادی که در حال مشاهده دسته های عزاداری بودند، کردند.

حضرت زهرا (س) بنا به قولی در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری تنها ۹۵ روز پس از وفات پیامبر اکرم (ص) در مدینه به شهادت رسید و قبر مطهر ایشان همچنان پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال مخفی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1477280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =