۰ نفر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۶

آمریکایی ها بابت جنگ کویت از عراق غرامت می گیرند

آمریکایی ها از سال 2003 میلادی شب های خود را در عراق سحر می کنند. با این همه پارلمان عراق طرح پرداخت غرامت به آمریکا را تصویب کرد. به گزارش آسوشییتدپرس ،پارلمان عراق با پرداخت 400 میلیون دلار به آمریکایی‌هایی که در زمان جنگ خلیج (فارس) در سال‌های 1990 و 1991 از سوی نظام صدام به عنوان سپر انسانی استفاده شدند موافقت کرد. پارلمان عراق قانونی را تصویب کرد که براساس آن به درخواست‌های آمریکایی‌ها که گفته بودند برخی از آنها توسط نظام صدام مورد شکنجه قرار گرفتند پاسخ داده شد.

مسئولان عراقی ابراز امیدواری کردند که این قانون در حمایت از اموال عراق در خارج به ویژه دارایی‌های عراق در صندوق بین‌المللی توسعه مثمر ثمر واقع شود. به گفته منابع آگاه این قانون همچنان نیازمند امضای جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق برای تصویب نهایی است.

با تصویب این قانون یکی از بحث برانگیزترین مساله حل شد. عباس البیاتی، یکی از اعضای پارلمان عراق گفت: تصویب این قانون در پی اجماع نمایندگان و بعد از شنیدن گزارش‌های وزیر دارایی و خارجه در خصوص میزان اهمیت اوضاع و لزوم موافقت با این لایحه بود.

محمود عثمان، یکی دیگر از اعضای پارلمان عراق گفت: تصویب این قانون به عراق اجازه خواهد داد که از خودش در برابر هرگونه اقامه دعوی قانونی در آینده حمایت کند.
این در حالی است که قانونگذاران وابسته به مخالفان عراق و در راس آن جریان صدر با تصویب این لایحه مخالفت کردند. حکیم الضمیری، یکی از اعضای پارلمان نسبت به موضع گیری اعضای پارلمان که عکس گرایش هایشان بود ابراز تعجب کرد.
الضمیری افزود: بهتر بود که ابتدا غرامت کشته شده‌ها و زندانیان عراقی تصویب می‌شد نه پرداخت غرامت به آمریکایی‌ها.
این تصویب قانون جزئی از توافق نامه‌ای است که بین عراق و واشنگتن امضا شده تا به اقامه‌ی دعوی آمریکایی‌ها در خصوص پرداخت غرامت پاسخ داده شود.
5151

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 147792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    بنام خدا کاش غرامت جنگ ایران وعراق راهم به ماایرانیان می دادند
  • بدون نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    خبر آن لاین تو خجالت نمی کشی در خبرهات فارس خلیج فارس رو داخل پرانتز میذاری؟؟ گیرم اصل خبر به نقل از منابع بیگانه بشکلیه که واژه خلیج ذکر شده... بخدا ما خودمون از صدتا دشمن بدتریم. بار اولتون هم نیست .مدتهاست دارید فارس رو داخل پرانتز میگذارید
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    برادر گرامی خوب اونا نمی نویسن. این اتفاقا بهتره که یعنی بدونیم که این بی شرفا خلیج می گن بعدهم این قاعده تو امانتداری از منبع خبر هست.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    برادر گرامی خوب اونا نمی نویسن. این اتفاقا بهتره که یعنی بدونیم که این بی شرفا خلیج می گن بعدهم این قاعده تو امانتداری از منبع خبر هست.
  • بدون نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    کشته مرده اون امانتداریتونم. بابا خیلی امانت دارید شما. کاش تو همه چی همینطوری بودین
  • بدون نام IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    من موافق امانتداری هستم و می دونم که قاعده همینطور هست یعنی وقتی یه کلمه ای در اصل خبر به زبان خارجی نیست ما می خواهیم اون رو اضافه کنیم باید بگذاریمش تو قلاب اما فکر کنم برای جریحه دار نشدن احساسات مردم خودمون این یکی رو بی خیال بشیم .
  • بدون نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۲
    0 0
    من فکر مي کنم تو اين خبر چيزهايي مهم تر از فارس هم هست، کسي نمي خواد غرامت ايران را مطالبه کنه! واقعا بايد به حال خودمون گريه کنيم
  • بدون نام IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۰
    0 0
    صادرکندگان سلاح شیمیایی باید به جانبازان وخانواده کشته شدگان ازسلاح شیمیایی غرامت بدهند عراق بخاطرحمله به ایران غرامت بدهد