مرکز توسعه مراودات بین المللی معدن در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود

رییس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: مرکز توسعه مراودات بین المللی معدن در آذربایجان‌غربی احداث می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، تقی نبئی رییس سازمان نظام مهندسی معدن در سفر به ارومیه با استاندار آذربایجان‌غربی دیدار کرد.

نبئی در این دیدار با اشاره به قابلیت‌های معدنی این استان گفت: به جهت جایگاه جغرافیایی آذربایجان‌غربی مرکز توسعه مراودات بین المللی در حوزه معدن در این استان راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه‌داد: با توجه به مراوده و تفاهم‌نامه با کشورهایی چون ایتالیا، فنلاند و ترکیه و در انتقال تجربیات و برگزاری جلسات کارشناسی در نزدیک‌ترین محل انجام شود که استان آذربایجان‌غربی با توجه به شرایط مناسب منطقه‌ای و معدنی، احداث این مرکز در شهر ارومیه امکان پیش‌برد اهداف و برقراری ارتباط با این کشورها بیش از قبل بهتر و راحت‌تر می‌شود.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی هم گفت: استان ظرفیت‌های بالایی در حوزه معدن دارد که به دلایل مختلف، این پتانسیل‌ها به درستی بهره‌برداری نشده است.

وی افزود: نظام مهندسی معدن به جهت بهره‌مندی از کارشناسان تحصیل کرده و متخصص می بایست بیش از این در شکوفایی معدنی نقش آفرین باشد.

استان آذربایجان‌غربی از استان‌های برتر با آمار بالای معادن در کشور است و سازمان نظام مهندسی معدن این استان نیز بالغ بر ۲هزار عضو دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =