۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
تصمیم بایدن درباره معاهده استارت

ایسنا نوشت: بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، دو مقام ارشد آمریکایی گفتند، جو بایدن به دنبال تمدید پنج ساله تنها معاهده محدود کننده دو زرادخانه هسته ای بزرگ جهان متعلق به این کشور و روسیه موسوم به معاهده استارت جدید چند روز مانده به منقضی شدن آن و برای مدت پنج سال است.

به گزارش واشنگتن پست، همزمان دولت جو بایدن در تدارک برای تحمیل هزینه های جدید به روسیه در ضمن انتظارش برای یک ارزیابی اطلاعاتی جدید درخواست شده درباره فعالیتهای اخیر این کشور است.

مقام ها گفتند جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یک "شروع مجدد" در روابط دوجانبه با مسکو را همانطور که بسیاری از روسای جمهور آمریکا از زمان پایان جنگ سرد تا کنون این کار را کرده اند، رد می کند.

یک مقام ارشد آمریکایی که نامش را فاش نکرد گفت: همچنان که ما با روسیه کار می کنیم، همچنین برای پاسخگو کردن روسیه از بابت اقدامات تهاجمی و بی ملاحظه آن که در ماه ها و سالهای اخیر مشاهده کرده ایم کار می کنیم.

مقامها گفتند تصمیم برای تلاش در جهت تمدید پنج ساله معاهده که روسیه از آن حمایت می کند اما دولت باید تا کنون بر سر آن توافق نکرده، بازتاب نزدیک شدن سریع ضرب الاجل برای واشنگتن به منظور تمدید معاهده استارت جدید در پنجم فوریه است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا در جهت به نتیجه رساندن یک تمدید کوتاه مدت تر با مسکو در آخرین ماه های ریاست جمهوری اش تلاش کرد اما بعد از تلاش چند ماهه فرستاده هسته ای خود به منظور متقاعد کردن چین برای پیوستتن به این معاهده قبل از کنار گذاشتن این خواسته خود، در دستیابی به یک توافق شکست خورد.

منقضی شدن این معاهده به مسکو و واشنگتن اجازه خواهد داد تعداد نامحدودی از زیردریایی ها، بمب افکنها و موشکهای مسلح به سلاح هسته ای خود را مستقر کنند و بسیاری از کارشناسان نگران هستند که به دنبال این اتفاق یک رقابت تسلیحات هسته ای جدید به راه افتاده و روابط روسیه و آمریکا بدتر شود.

مقام ارشد آمریکایی گفت: معاهده استارت جدید آشکارا در راستای منفعت امنیت ملی آمریکا است و حتی زمانی که روابط با روسیه خصومتی است، منطقی تر می شود.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1478656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =