پلیس همچنان خودروهای بدون ایربگ را پلاک می‌کند.

به این اظهار نظر که امروز منتشر شد نگاه کنید: «خودروسازان داخلی درخواست کرده‌اند که از دی امسال نصب 100 درصدی کیسه‌ی ایمنی هوا روی محصولاتشان را آغاز کنند.» لطفا این را هم بخوانید « خودروسازان برای گرفتن مهلت بیشتر برای نصب ایربگ روی محصولاتشان در حال مذاکره با موسسه‌ی استاندارد هستند.»

اولی به مدیرکل نظارت بر اجرای استانداردموسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی تعلق دارد و دومی به معاون وزیر صنایع و امور اقتصادی. از هر دو جمله این برداشت می‌شود که فعلا خودروسازان بر روی کلیه محصولات خود کیسه ایمنی هوا (ایربگ) نصب نمی‌کنند. خودروسازان در واقع در حال رایزنی برای تعویق اجرای این الزام هستند. تا اینجای کار ایرادی ندارد اما بعد؛ طبق مصوبه شورای عالی استاندارد خودروسازان از ابتدای امسال بایستی بر روی کلیه محصولات خود کیسه ایمنی هوا (ایربگ) نصب می‌کردند. آنها در تخلفی آشکار به این الزام عمل نکرده‌اند. امروز هم یعنی یک ماه و یازده روز پس از آغاز سال، تازه در حال رایزنی برای تعویق نصب هستند درحالیکه در عمل این تعویق اتفاق افتاده است.

قائدتا خودروهایی که مجهز به ایربگ نیستند از ابتدای امسال نباید شماره می‌شدند. حال اتفاقی که اینک می‌افتد چند معنی دارد: اول اینکه موسسه استاندارد به مصوبه شورای عالی استاندارد عمل نکرده است. این اتفاق برای موسسه‌ای با وظایف مشخص شده جز سقوط آزاد معنی دیگری نمی‌تواند داشته باشد. در واقع متولی استاندارد اجرای یک استاندارد را نادیده گرفته است.

دومین موضوع در این مورد قدرت بی حد و حصر خودروسازان است. آنها به الزامی که ابلاغ شده تن نداده‌اند و پس از تن ندادن تازه شروع به مذاکره برای تعویق کرده‌اند. واقعا در قدرت بسیار آنها باید در شگفت ماند.

اما در ادامه باید به وزارت صنایع اشاره کرد که به عنوان نهاد حاکمیتی در برابر تخلف روی داده سکوت کرده و آن را موضوعی در حد راه‌روهای موسسه استاندارد دانسته است. می‌ماند پلیس که وظیفه اجرای قانون دارد ولی همچنان خودروهای بدون ایربگ را پلاک می‌کند.

/33

کد خبر 147885

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    من نمی دونم چرا قطعه ساز یا خودروساز این توهم رو داره یا کی بهش داده به خاطر بی کیفیت سازی و به خاطر غیر استاندادر بودن و سو مدیریت ها نباید درش بسته بشه!جنرال موتور با ان عضمتش ورشکست شد اینها که دیگه از دومین خودروساز جهان یعنی جنرال موتور که دیگه مهم تر نیست که!!
  • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    بعد می گم اقایون نماینده خودروساز به جای مردم در مجلس بعد از یکسال از تصویب قانون ارتقا کیفیت که شوخی بزرگ با مردم ایارن بود که فقط برای افزایش تعرفه بود بعد فقط برای کاهش 10 درصدی تعرفه انجوری کردند بعدم شما که از خودروساز می ترسی نمی تونی دست به تعرفه ببری بعد چجوری می تونی به مردم بگی من بنزین رو دارم به قیمت 700 تومن تصویب کردم!! پول بنزین 700 تومنی رو ضمیمه رای هاشون می کنیم
  • 1 IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    یعنی شما اختیار نداری وقتی داری 110 درصد عوارض می پردازی و از جیب خودت هزینه می کنی خودروی مورد نظرتو بخری!*خودروی لوکس:الایندگی یورو6-با دوام-راحت-ایمن و انواع سیستم های ایمنی -با کیفیت-جنس مواد به کار رفته داخل خودرو درجه 1-امکان مرگ و میر در تصادفات بسیار پایین-مصرف بنزین بهینه و کم- اینها یعنی لوکس و برای ایرانی جماعت نباید داشته باشه و حتی 3 برابر قیمت واقعیشم هزینه می خواهد بکنه بازم نمی تونه!*سالی 60 مییلرد دلار وارادات داریم و از جمله تخم مرغ از چین بعد باید صرفه ...
  • بدون نام IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۱
    0 0
    ...جویی ارزی بشه یه روز در توولید گندم خودکفا بودیم الان وارد کننده گندم هستیم به خاطر حمایت از صنعت بی کیفیت و غیر رقابتی و رها کردن صنایعی که می توانست برای کشور ارز اوری داشته باشد و شدیم وارد کننده ان.والا بلا ما مردم ایران نیاز به خودروی با کیفیت داریم و استاندارد روز دنیا داریم ن ه ان استانداری که وزیر میگه خودروهای داخل دارند ولی از ان طرف روزی چند نفر به خاطر همین تولیدات دارن کشته میشن یا تعمیر گاها مملو از ماشین بی کیفیته یا ماشین صفر ایراد داره و کل ماشین صدا میده

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین