صلح و سازش دو طایفه هرمزگانی پس از ۸ سال

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با میانجی‌گری مسئولان قضایی و معتمدین محلی، منازعه میان دو طایفه در توکهور و هشتبندی میناب، پس از ۸ سال به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی صالحی از رهایی یک زندانی محکوم به قصاص و مصالحه میان دو طایفه در شهر هشتبندی خبر داد و اظهار داشت: سال ۱۳۹۱ بر اثر درگیری بین دو خانواده، قاتل با تیراندازی یک نفر را کشته و دو نفر را زخمی کرد و پس از دستگیری به قصاص محکوم شد.
عالی‌ترین مقام قضائی استان هرمزگان در ادامه افزود: پس از چند سال تلاش مسئولان دستگاه قضائی هرمزگان، معتمدین محلی و شوراهای حل اختلاف، سرانجام خانواده مقتول در ایام فاطمیه از قصاص قاتل گذشت کردند و رضایت خود را اعلام کردند.
وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون این دهمین پرونده قصاص است که در استان هرمزگان به صلح و سازش منجر می‌شود.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گذشت اولیا دم در این پرونده را کاری بزرگ و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره معصومین (علیهم السلام) برشمرد و از عموم مردم خواست تا در کنار دستگاه قضائی و شوراهای حل اختلاف در ترویج و توسعه فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.
وی تأکید کرد: با توجه به نگاه ویژه ریاست معزز قوه قضائیه به موضوع بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه و تأکید ایشان در خصوص استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی در فصل خصومات و اصلاح ذات البین، دستگاه قضائی استان هرمزگان با جدیت این موضوع را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =