روسیه: فشار غرب سیاستمان را تغییر نمی‌دهد

ایرنا نوشت: میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین اعلام کرد که روسیه تحت فشارهای تحریمی غرب سیاست‌های خود را تغییر نمی دهد.

اولیانوف روز یکشنبه در واکنش به تاکید رهبر جدید حزب دمکرات مسیحی آلمان بر ادامه تحریم روسیه نوشت: اشتباه راهبردی شرکای غربی ما این است که بطور جدی فکر می کنند تحریم ها می تواند باعث تغییر سیاست های روسیه در مسائلی شود که برای ما اهمیت اصولی دارد.

وی افزود: آنها (رهبران غربی) با توجه به خصوصیات خود در مورد روسیه قضاوت می کنند و به این ترتیب به شدت اشتباه می کنند و دچار گمراهی می شوند. 

 «آرمین لاشت» رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان (CDU) به تازگی اعلام کرد که دلیلی برای لغو تحریم های ضد روسی وجود ندارد و باید برای دستیابی به پیشرفت های بیشتر در اجرای توافقنامه مینسک (برای حل بحران اوکراین) تلاش کرد.

لاشت گفته است که موارد جدید خصومت جویی از طرف مناطق شرق اوکراین (جمهوریهای خود خوانده لوگانسک و دونتسک) به چشم می خورد که روسیه در آن مناطق برتری دارد. 

رهبر حزب دموکرات مسیحی آلمان خاطر نشان کرد که بخش اصلی تحریم ها در مورد روسیه بخاطر غصب منطقه کریمه بر این کشور وضع شده است.

اتحادیه اروپا که آلمان عضوی از آن است از سال ۲۰۱۴ و با آغاز حوادث در شرق اوکراین و جدا شدن منطقه کریمه از این کشور و الحاق به روسیه چندین بسته تحریم در مورد کریمه وضع کرده است. 

شبه جزیره کریمه در سال ۲۰۱۴ پس از برگزاری همه پرسی عمومی که اکثریت ساکنان این منطقه به جدایی از اوکراین رای دادند با امضای توافقنامه ای با روسیه به این کشور ملحق شد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =