ظریف: منطقه خلیج فارس نیازمند گفت وگو و همکاری است

ایرنا نوشت: " محمدجواد ظریف " وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما همیشته معتقد هستیم که منطقه خلیج فارس نیازمند گفت و گو و همکاری و ایجاد روش های اطمینان بخش بین کشورهای این منطقه است .

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: همیشه در این زمینه آغوش ما برای همسایگان باز بوده و باز خواهد بود.

ظریف در بخش دیگری از این گفت و گو به سفر خود به منطقه قفقاز اشاره کرد و گفت: این سفر در رابطه با بحث بودجه به تاخیر افتاده بود و الان بسیار خوشحال هستم که توانستم این سفر را انجام دهم.

وی اضافه کرد: علاوه بر جمهوری آذربایجان، در روزهای آینده به روسیه، ارمنستان، گرجستان و احتمالا آخر هفته نیز به ترکیه سفر خواهم داشت.

وزیر امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه موضوع اصلی در این سفر بحث همکاری های منطقه ای است که برای ما بسیار اهمیت دارد، افزود: رایزنی درباره همکاری های منطقه ای با این کشورها که روابط دوجانبه و بسیار خوب و نزدیکی با جمهوری اسلامی ایران دارند، از مهمترین اهداف این سفر می باشد.

ظریف همچنین با اشاره به این که فردا ( دوشنبه ) در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان در باره موضوع بازسازی منطقه قرا باغ و نیز وضعیت قرا باغ و همکاری برای حفظ ثبات در این منطقه گفت و گو خواهد کرد، افزود: ما خشنود هستیم که کشور و ملت برادر ما یعنی جمهوری آذربایجان سرزمین های خود را به دست آورده و دوست داریم کمک کنیم هر چه زودتر ساکنان سرزمین های آزاد شده به محل اقامت خود برگردند، آنها خویشان ما هستند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین مسایل ترانزیتی و نیز تکمیل دالان های حمل و نقل شمال – جنوب و جنوب –غرب را از جمله محورهای مورد مذاکره در این سفر اعلام کرد .

 محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران فردا ( دوشنبه ) قرار است با " الهام علی اف " رییس جمهوری آذربایجان، "جیحون بایرام اف " همتای آذربایجانی، " شاهین مصطفی اف " معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کند و پس از پایان این سفر، باکو را به مقصد مسکو برای دیدار با مقامات روسیه ترک کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =