عنابستانی یا اخراج شود یا ۲ سال به سربازی برود /واکنش کاربران خبرآنلاین به سیلی زدن آقای نماینده به سرباز

کاربران خبرآنلاین به رفتار جنجالی نماینده سبزوار واکنش نشان داده و برخی از آنان خواستار اخراج او از مجلس شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اصغر عنابستانی، نماینده مردم سبزوار که قصد عبور از خط ویژه را داشته با ممانعت سرباز راهور رو به رو شده و به صورت او سیلی زد. این خبر طی چند روز اخیر فضای رسانه‌ای و مجازی را تحت الشعاع خود قرار داده است و با موجی از واکنش های منفی رو به رو شد. 

>>> بیشتر بخوانید؛

>>> سیلی سنگین به صورت پارلمان

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور در توئیتی نوشت:« چه زود دست بزن پیدا کرده‌اند.» عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب نیز در توئیتی گریزی به ماجرای سرباز بابلی زد و نوشت:« چندی پیش یک سرباز را به دلیل انجام وظیفه اش در مازندران کتک زدند. فوری سروته ماجرا رو بهم آوردند. ببینیم مورد اخیر را چکارش خواهند کرد؟ اجباری به سربازی بروی، از حقوق خبری نباشد، کتک هم بخوری؟ انتظار دارید فردا از وطن دفاع کنند؟.» 

این ماجرا به همین جا ختم نشد و امیر دریادار رحیمی پور، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در خصوص موضوع زد و خورد نماینده مجلس با یکی از سربازان نیروی انتظامی معاونت حقوقی ناجا وارد عمل شده و در حال تنظیم شکایتی در این خصوص است.

وی ادامه داد: از طریق دادگاه کارکنان دولت به این پرونده رسیدگی و تا به نتیجه رسیدن موضوع مسئله بررسی خواهد شد. فرض کنیم که سر باز هم در این رابطه مقصر بوده باشد، لذا به هیچ عنوان هیچ فردی حق این را ندارد سربازی را که در حال انجام خدمت است را مورد ضرب و شتم خود قرار دهد.

اما بهارستان نشین ها نیز یکی پس از دیگری به رفتار زشت عنابستانی واکنش نشان داده و در توئیتر غوغا به پا کردند. قالیباف با بیان آنکه دستور رسیدگی دقیق به ماجرا صادر شده، در توئیتی نوشت:« برابر قانون همه مساوی هستند. مجلس به کسانی که به وظیفۀ قانونی خود عمل می‌کنند افتخار می‌کند و ‫اولین مدافع حقوق آنهاست. در حادثۀ اخیر، به محض شنیدن اولین گزارش‌ها، دستور بررسی دقیق ماوقع صادر شد؛ درصورت احراز تخلف، هیئت نظارت بر نمایندگان بدون مسامحه بررسی و برخورد قانونی خواهد کرد.» 

 امان‌الله حسین‌پور، نماینده اسفراین هم در توئیتی از عنابستانی خواست تا استعفا بدهد. وی نوشت:« برخورد آقای ‫عنابستانی، باعث خجالت مردم و مجلس انقلابی بود! برخورد غلط و خلاف قانون را توبیخ کنیم! ‏‫عنابستانی استعفا.»

اما مصطفی میرسلیم در توئیتی عجیب نوشت:« جریان عنابستانی مشکوک به نظر می‌رسد. هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان باید با دقت رسیدگی کند، مبادا در ورای این جریان افرادی می خواهند مجلس را بدنام کنند.» 

در این میان، خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران خود پرسیده بود؛«از نظر شما با نماینده ای که به صورت سرباز سیلی زده است باید چطور برخورد شود؟»

عنابستانی باید ۲ سال به سربازی برود

اکثر کاربران خبرآنلاین، رفتار زشت نماینده مردم سبزوار را محکوم کرده و برای او جریمه هایی در نظر گرفتند. مثلا آریایی برای خبرآنلاین نوشت:« باید مثل یک شهروند معمولی که با یک مامور وظیفه شناس توهین میکنه برخورد بشه و یا حتی شدیدتر مثل زندان و استیضاح کیفری در مجلس.» فردی هم در پاسخ به آریایی نوشت:« مثل یک شهروند معمولی؟! این شخص مثلا قانون گذاره. جرمش صد برابره. اول حرکت در خط اتوبوس، دوم سیلی به مامور اجرای قانون و سوم دروغ آشکار. باید اخراج بشه تا بقیه هم چشمشون به حساب بیاد.» 

مسعود نیز نوشت:« این آقا نماینده شهر ما هستش و باعث تاسف که نماینده شهر ما است باید با اشد مجازات با این نماینده برخود بشه اینجور انسان ها باید از کار برکنار بشن تا فکرنکنن مردم برده اونا هستن.» 

ایزدی در کامنتی در اینستاگرام نوشت:« از خدمت خلع و بایستی به خدمت اجباری راهنمایی و رانندگی گمارده شود.» 

نریمان جهانگیری هم نوشت:« باید به صورتش سیلی زد.» محمد نیز در پاسخ به نریمان نوشت:« باید از مجلس اخراج و یک سیلی هم از سرباز وظفیه شناس بخورد در ضمن باید بیایدمیدان شهر از همه مخصوصا از سرباز عذرخواهی کند.» 

کاربر ناشناسی هم نوشت:« باید خودش رو به عنوان سرباز صفر به مدت 2 سال بفرستن سربازی.»

کاربری به اسم ناموار برای اینستاگرامِ خبرآنلاین نوشت:« اون نماینده نیست... همین امشب باید برکنار بشه.» فردی هم به نام امیرخانی در اینستاگرام نوشت:« به نظر من باید قصاص بشه. سرباز عزیزمون همون سیلی رو همون مکان بهش بزنه.»

امیر هم نوشت:« دولت ما افتاده دست کیا اینا رفتن تو مجلس که آرامش و حق رو برقرار کنن بدتر کردند.» کاربری هم نوشت:« پلیس آمریکایی یه سیاه پوست رو می کشه مسئولین ما هم به سربازمون سیلی می زنه به نظر من این دوتا هیچ فرقی با هم ندارن حالا می گیم پلیسه نژادپرسته مسئولین ما که ادعا می کنن ایرانی و مسلمان هستند چرا؟»

فردی هم که نامش را منتشر نکرده است، نوشت:« ما رعیت ها که حق نظر نداریم باید وایستیم و سیلی رو بخوریم از اربابان مجلس نشین! اسم مجلس رو باید بذارن مجلس اعیان 4 درصدی ها! اسم خودشون هم گذاشتن مجلس انقلابی و شعارهای انقلابی میدن ، حرف از مردمی بودن میزنن بعد در عمل تو گوش مردم میزنن ! هیچ اتفاقی هم نمیفته قول میدم ! نه عذر خواهی خواهد بود، نه استعفا، نه برکناری ،.... هیچییییی ! تازه منتظر رئیس جمهور آینده باید باشیم که از بین همین افراد تندرو خواهد بود ! ایند فعه وزرا سیلی میزنن. واقعا شرم آوره در حال خلاف رفتن و ایجاد ترافیک و... باشی و بعد بجای عذر خواهی ، سیلی هم بزنی !»

میثاق علی صادقی در توئیتی برای خبرآنلاین کامنت گذاشت و نوشت:« سلام وادب. باید حدود نیم ساعت در سرما بایستد تا گونه ها به خوبی یخ بزند سپس سیلی را به گونه طوری زد که تا سالها در تاریخ بماند یادگار که چه کرد سیلی عدالت با انقلابی نما ها و مهره های انگلیس و اسراییل در ایران.»

فاطمه بهبودی هم در توئیتی بای خبرآنلاین نوشت:« اشد مجازات.کسی که نام نماینده مردم رو داره اما فقط برای دلالی و سود خودش به مجلس رفته و اینطور وقیحانه و طلبکارانه قانون رو زیر سوال میبره و فکر میکنه خداست و با مردم رفتار اشتباهی داره اشد مجازات حقشه.»

تبریک به شورای نگهبان

در این میان اما برخی از کاربران خبرآنلاین، از شورای نگهبان انتقاد کردند. به طور مثال کاربری نوشت:« این «نماینده نما» که تکلیفش معلومه. باید از اقای کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان پرسید، نظرشون درباره صلاحیت این اقای نماینده چیه؟ بنظرشون نظارت استصوابی شورای نگهبان میگذاره که این اقا نماینده بمونه یا این اطلاعات جدید مثل نماینده سابق اصفهان که پاش رو نگذاشت در مجلس، مستحق حذف از مجلس توسط شورای نگهبان نیست؟» دیگری هم نوشت:« مدال افتخار به شورای نگهبان.....»

فردی هم نوشت:« واقعا متشکرم از شورای نگهبان با این تایید صلاحیت هاشون دست مریزاد.»

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479574

برچسب‌ها