کاهش ۲۳ درصدی تصادفات منجر به فوت در هرمزگان

فرمانده پلیس راه هرمزگان گفت: در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال شمار تصادفات فوتی در هرمزگان در سطح جاده‌ها، ۲۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی نیکبخت پیش از ظهر امروز در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: همراهی و همکاری رسانه‌ها در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای ناشی از تصادفات بسیار اثربخش بوده و هر جا رسانه‌ها به یاری پلیس آمدند، شاهد بهبود رعایت قانون در جامعه و کاهش تصادفات بوده‌ایم.
وی افزود: در تصادفات فوتی در هرمزگان ۲۳ درصد کاهش و در تصادفات جرحی ۲۶ درصد کاهش را شاهد بوده‌ایم.
فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان ادامه داد: با رعایت مردم، نظارت پلیس و البته کاهش ترددهای ناشی از کرونا، بحمدالله در یک سال اخیر ۳۴۷ فقره تصادف کمتری در سطح جاده‌های استان نسبت به سال قبل رخ داده است که ۵۳۳ نفر کمتر از سال قبل مجروح شده‌اند.
سرهنگ نیکبخت اضافه کرد: در سال گذشته ۳۰۰ نفر در مجموع در تصادفات جاده‌ای هرمزگان جان باختند که امسال به ۲۵۴ مورد رسیده است.
وی سهم عدم توجه به جلو را در تصادفات جاده‌ای استان ۳۶ درصد عنوان کرد و بیان داشت: عدم رعایت حق تقدم و تخطی از سرعت مطمئنه و تجاوز به چپ از دیگر عوامل اصلی وقوع تصادفات پرتلفات در استان ذکر کرد.
فرمانده قرارگاه پلیس راه هرمزگان گفت: ۵۹ درصد تصادفات استان در جاده‌های اصلی، ۳۰ درصد در جاده‌های فرعی و ۱۱ درصد در جاده‌های روستایی رخ داده است .
وی در پایان تصریح کرد: در ۱۰ ماهه ابتدایی امسال حدود ۲۸ میلیارد تومان نیز در سطح جاده‌های استان اعمال قانون به شکل جریمه صورت گرفته است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1479738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =