آبرسانی به بیش از ۱۲ هزار روستای کشور

معاون وزیر نیرو از آبرسانی به ۱۲ هزار و ۴۲۶ روستای سراسر کشور خبر داد.

حمیدرضا جانباز در حاشیه سفر به کاشان برای افتتاح و کلنگ زنی پروژه های آبفای کاشان در گفتگو با خبرآنلاین با اشاره به اقدامات انجام شده توسط وزارت نیرو برای بهره مندی هموطنان عزیز به خصوص روستاییان از نعمت آب آشامیدنی اظهار داشت: از ابتدای دولت تاکنون به ۱۲ هزار و ۴۲۶ روستای سراسر کشور آبرسانی شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ به ۹۱۲ روستای سطح کشور با جمعیتی بالغ بر ۶۲۴هزار نفر آبرسانی شده است، ابراز داشت: تلاش ها و فعالیت های انجام شده برای آبرسانی به روستاهای کشور تا پایان دولت با جدیت ادامه دارد.

برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی

معاون وزیر نیرو همچنین با اشاره به برداشت بی رویه آب از سفره های زیرزمینی گفت: این موضوع باعث شده است که در حال حاضر کیفیت آب پایین آید و مشکلاتی برای هموطنان عزیز ایجاد کند.

وی ضمن اشاره به ضرورت ساخت مخازن ذخیره آب در سطح کشور و به خصوص در شهرهایی مثل کاشان افزود: این مخازن می تواند منبع مهم و مطمئنی برای تامین آب مورد نیاز مردم به خصوص در شرایط خاص باشد.

جانبازی با بیان اینکه اصلاح شبکه های آبرسانی را در دستور کار خود قرار داده ایم، تاکید کرد: برخی از خطوط انتقال آب در سطح کشور فرسوده شده اند که برای بهره وری بهتر از آب این خطوط اصلاح می شوند.

وی ضمن تشکر از تلاش های انجام شده توسط آبفای کاشان برای پروژه های افتتاح شده ادامه داد: یکی از این پروژه ها که مربوط به تامین آب شیرین مورد نیاز مردم ظهر نوش آباد از توابع شهرستان کاشان است ۱۱ روستای اینمنطقه را پوشش می دهد.

معاون وزیر نیرو گفت: با افتتاح این پروژه جمعیتی بالغ بر ۱۷هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی بهره مند می شوند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =