از تبریز تا میرجاوه، با نمایشگاه مجازی کتاب تهران

ایرنا نوشت: نمایشگاه مجازی کتاب تهران، با ارسال کتاب‌های ناشری تبریزی به شهر میرجاوه در مرز پاکستان، شمال غرب ایران را به جنوب شرق متصل کرد.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، روز هفتم خود را نیز به پایان برد و فروش آن به نزدیکی ۴۰ میلیارد تومان رسید. استقبال از این نمایشگاه به اندازه ای جالب توجه بوده است که همه مدیران آن شگفت زده شده اند اما این ماجرا، تا فردا شب هم ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است برای دومین بار شاهد تمدید آن باشیم.

ناشران راضی هستند

اخباری که از سراسر کشور به گوش می رسد، گویای رضایت ناشران از نمایشگاه مجازی کتاب تهران است، ناشرانی که در سراسر کشور توانسته اند یکدیگر را بیابند و از سوی دیگر مخاطبان خاص خود را پیدا کنند.

کتاب‌هایی که تا دیروز دیده نمی شد، اکنون در دسترس اهالی فرهنگ قرار گرفته و از سوی دیگر تلاش ناشران برای سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران که فروردین ماه گذشته، لغو شد، اکنون به نتیجه رسیده است. راهی که می توانست به ورشکستگی ناشران منجر شود و اکنون نجات آن ها را رقم زده است.

از تبریز تا میرجاوه

نمایشگاه مجازی کتاب تهران، راه‌ها را کوتاه و دورها را نزدیک کرده است، به نظر می رسد شرکت پست ایران که سالها این شعار را می داد که حتی در دوردست ترین نقاط کشور هم پست راه دارد، اکنون این شعار را به چشم می توان دید.

رییس نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و شرکت پست از ارسال مرسوله ای از ناشری در تبریز برای شهروندی در میرجاوه در شرق استان سیستان و بلوچستان  خبر دادند، شهری مرزی که بیش از ۳۵۰ کیلومتر با کشور پاکستان فاصله ندارد.

این رویداد فرهنگی به واسطه شرکت پست توانسته معنی فاصله را تغییر بدهد. شرکت پست اعلام کرده که تا به امروز هیچ مرسوله برگشتی نداشته‌ است و این موضوع خبر بسیار مهمی به نظر می آید.

ایرانی ها ۳۹ میلیارد تومان کتاب خریدند

بر اساس اعلام خانه کتاب و ادبیات ایران، با آغاز هفتمین روز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ۷۴۶هزار و ۴۹۶ نسخه کتاب به مبلغ ۳۹۲میلیارد و ۹۹ میلیون و ۹۰هزار و ۳۵۶ ریال از سوی مردم سراسر کشور خریداری شد.

تاکنون ۲۶۹هزار و ۱۵۷ هزار بسته کتاب از طریق پست و ۱۴هزار و ۳۸۷ بسته از سوی خود ناشر ارسال شده است. همچنین، از مجموع ۱۳۱هزار و ۸۶۷ سفارش، ۴۴هزار و ۱۹۸ سفارش ارسال شده است و ۸۷هزار و ۶۶۹سفارش در انتظار ارسال هستند.

ارسال پیامک از سوی خانه کتاب به مخاطبان طرح های قصلی برای اطلاع رسانی درباره نمایشگاه مجازی کتاب، باعث اعتراض کتابفروشان شده است، آنها معتقدند که این شماره های تماس امانتی نزد این موسسه بوده که با این کار، اعتمادشان را نسبت به این موسسه از دست می دهند و به نظر می رسد که این نهاد فرهنگی دغدغه ای برای حمایت از این بخش چرخه نشر ندارد.

برخی کتابفروشان با ارایه پیام هایی که به مخاطبان شان ارسال شده است، خواستار این شدند که قانون حفظ حریم شخصی مخاطبان درباره این شماره های تماس به کار گرفته شود.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =