تفاهم نامه همکاری مجمع جوانان کردستان و مرکز علمی کاربردی سقز منعقد شد

تفاهم نامه همکاری مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان کردستان با مرکز علمی کاربردی شهرستان سقز منعقد شد.

به گزارش خبرآنلاین از کردستان :  انجام طرح های پژوهشی مشترک، حمایت از طرح های توسعه اجتماعی، تبادل تجربیات، یافته ها و محصولات آموزشی، همکاری در راه اندازی مراکز فرهنگی و اجتماعی در مناطق کم برخوردار، همکاری در برگزاری همایش، جشنواره، کنفرانس و اجرای برنامه های توسعه محور در حوزه کارآفرینی از اهداف این تفاهم نامه خواهد بود.
فرزاد خاکی رییس اداره ورزش و جوانان سقز در خصوص همکاری سازمان های مردم نهاد با دانشگاه علمی کاربردی، اظهار داشت: مفاهیم مورد بحث در کارآفرینی اجتماعی همچون خلق ارزش‌های اجتماعی، مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی و رفع نیازهای اجتماعی، سابقه‌ای دیرینه و همپای ایجاد تمدن در جوامع بشری دارد. آنچه امروز کارآفرینی اجتماعی نامیده می‌شود، در گذشته اساس کارهای خیریه‌ای مانند احداث و راه‌اندازی بیمارستان‌ها و یتیم خانه‌ها بوده است.
وی با بیان اینکه کاهش آسیب‌های اجتماعی منجربه افزایش توسعه اجتماعی می‌شود، اذعان کرد: با حمایت دولت، سازمان‌های مردم نهاد با حضور در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... اثربخشی و کارآمدی، برنامه‌های توسعه را تسریع می‌بخشند.
خاکی تاکید کرد: برای رفع مشکلات و کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه همکاری بخش خصوصی و جامعه مدنی  با دولت ضروری بوده و در این میان سمن‌ها می‌توانند در کنار حمایت‌های دولتی و مردمی در راستای رفع موانع قدم‌های موثری بردارند.
به گفته  رییس ورزش و جوانان سقز سازمان‌های مردم نهاد به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت مطرح هستند و دولت‌ها را در مسیر برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی و نابسامانی‌های  جامعه یاری می کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1480783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =