مهر نوشت:

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر لزوم هماهنگی قوا در جهاد اقتصادی، خواستار تشکیل یک قرارگاه مرکزی برای تحقق این شعار شد.

مرتضی نبوی در نشست هفتگی جامعه اصناف و بازار که صبح دوشنبه در مسجد امام خمینی (ره) بازارتهران برگزار شد، با اشاره به اهداف مقام معظم رهبری از نامگذاری سال جاری به نام جهاد اقتصادی گفت: نامگذاری‌های سالانه اولویت هر سال را مشخص می‌کند و به این معنی است که باید تلاش کنیم ، اهداف سند چشم انداز را در سال جهاد اقتصادی محقق کنیم.

 وی افزود:‌ در زمینه اقتصادی مشکلات بسیاری در کشورمان وجود دارد چرا که نظام اقتصادی ایران مبتنی بر درآمد نفت است و دولت و ملت همواره به این درآمد متکی بوده است و به همت و تلاش خود اتکا نکرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قوانین ایران به گونه‌ای است که تولید رونق ندارد، تصریح کرد: هم اکنون واردات بر صادرات در کشورمان ارجحیت دارد و باید تلاش کنیم این روند را اصلاح کنیم.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین همچنین تاکید کرد: که باید در سال جهاد اقتصادی بنیان‌های اقتصاد را متحول کنیم و لذا کلید اصلی این تحول اصل 44 قانون اساسی است.

 وی ادامه داد:‌ جهاد اقتصادی با تلاش اقتصادی تفاوت دارد چرا که در واژه جهاد نبرد با دشمن نهفته است.

 وی همچنین تاکید کرد:‌ قوا در جهاد اقتصادی نقش بسیار مهمی دارند و لذا در شرایط کنونی به یک قرارگاه مرکزی نیاز داریم تا نیروها با یکدیگر هماهنگ باشند و امیدواریم چنین مرکزی به زودی برقرار شود تا بتوانیم با دشمن مبارزه کنیم.

 نبوی در بخش دیگری از این نشست به تحولات اخیر منطقه نیز اشاره کرد و افزود: شرایط حساسی هم اکنون در منطقه حاکم است و شاهدیم که در آستانه دهه چهارم انقلاب مقاومت ملت ایران در برابر کفر جهانی به نتیجه رسیده و با الهام از آن روش‌ها ملت‌های منطقه به پا خواسته اند.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین تاکید کرد:‌ هم اکنون شاهدیم که مصر قبل از سقوط مبارک و بعد از آن تفاوت بسیاری کرده است و این تحول هم اکنون در روابط مصر با جنبش حماس و جمهوری اسلامی ایران قابل مشاهده است.

 وی همچنین به حوادث لیبی اشاره کرد و گفت: آمریکا در این کشور انقلاب مردم را به جنگ داخلی تبدیل کرد و در تلاش است تا به مردم این کشور القا کند که در صورت اقدامات انقلابی این چنین حوادثی در کشورشان رخ خواهد داد.

 نبوی همچنین به جریان انحرافی اشاره کرد و تاکید کرد:‌ جریان انحرافی به دنبال کمرنگ کردن آرمان‌های انقلاب است و دارای انحراف عقیدتی و فکری است اما خوشبختانه پایگاه اجتماعی ندارد.

 وی همچنین در پایان گفت : ‌امیدواریم ابقای وزیر اطلاعات توسط رهبری هشداری به احمدی نژاد باشد تا از جریان انحرافی دوری کند.

 /29214 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روح الله قاسمی IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
    0 0
    محوریت با رهبری است وتمامی گروهان بدانند که تابع رهبر باشند حال هر شخص که می خواهد باشد حال رئیس جمهور یاهر کس دیگر باید برخورد شود ما حمایت می کنیم و حاضریم جانمان را بدهیم در راه اسلام و رهبری