۷۳ درصد از روستائیان همدان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: ۷۳ درصد از افراد تحت پوشش صندوق بیمه مربوط به جامعه روستایی، ۲ درصد عشایر و مابقی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند.

به گزارش خبرآنلاین از همدان، مهدی سماواتی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: جامعه هدف صندوق شامل ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلان فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر ، رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، همه مشاغل وابسته به کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

سماواتی افزود: این استان با ۳۶ درصد جذب بیمه‌شدگان، ۶ درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

 وی با اشاره به اینکه همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از اتفاقات خوب امسال بود، خاطرنشان کرد: در سال جاری ۴۸۰۰ خانواده عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان مشمول همسان سازی حقوق شدند و به طور میانگین ۵۲ درصد افزایش حقوق داشتند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان از ابلاغ امکان نقل و انتقال سوابق بیمه این صندوق خبرداد و اظهار داشت: بحث نقل و انتقال سوابق بیمه صندوق در دی ماه امسال در شورای عالی رفاه مطرح شد و در نهایت مورد تأیید قرار گرفته و ابلاغ شد به طوریکه نقل و انتقال سوابق بیمه این صندوق به سایر بیمه‌ها قابل انجام است.

وی با بیان اینکه سهمیه جذب افراد مشمول صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان در سال جاری ۲۴۷ هزار نفر تعیین شده است، یادآور شد: تاکنون ۱۱۴ هزار و ۸۹۶ نفر به عضویت این صندوق درآمده‌اند.

سماواتی اضافه کرد: تعداد پنج هزار و ۴۹۲ خانوار از مزایای مستمری ماهانه بازنشستگی پیش از موعد، فوت و از کار افتادگی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود و هر فرد زن و مرد برای عضویت با سن ۱۸ تا ۵۰ سال با حضور در کارگزارای رسمی صندوق در سراسر استان می تواند نسبت به ثبت نام خود اقدام کند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تصریح کرد: در راستای تکریم ارباب رجوع و آشنایی روستاییان و عشایر از صندوق و مزایای آن در مناطق و بخش‌های مختلف، شعبه کارگزاری ایجاد شده است.

سماواتی با تاکید بر اینکه ۱۱۷ خانواده از عشایر حقوق بگیر صندوق ما شده‌اند، عنوان کرد: به منظور سهولت خدمات رسانی به عشایر و افراد عضو صندوق، کارگزاران ما به منطق صعب العبور و محل زندگی عشایر می‌روند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: افراد بدون بیمه در تمامی مناطق روستایی و عشایر باید شناسایی و نسبت به بیمه خود اقدام کنند و افزود: امکان ثبت نام و واریز حق بیمه به صورت غیر حضوری و الکترونیکی میسر است.

سماواتی گفت: استان همدان رتبه سوم بیمه شدگان عشایر را به خود اختصاص داده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =