درخواست عضو شورای عالی آموزش‌وپرورش درباره بازگشایی مدارس

ایسنا نوشت: عضو شورای عالی آموزش و پرورش با بر شمردن عوامل موثر بر تعطیلی مدارس در زمان شیوع بیماری کرونا گفت: تعطیلی مدارس آسیب‌های جبران ناپذیری به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌زند، آسیب های تربیتی با تعطیلی مدارس رواج می یابد.

علی اصغر فانی با بیان اینکه در تمام کشورها مدارس آخرین گزینه هستند که برای پیشگیری از کرونا تعطیل می‌شوند، با اشاره به عوارض تعطیلی مدارس افزود: می‌توان به افت تحصیلی به ویژه در دوره ابتدایی و پایه‌های اول و دوم اشاره کرد؛ دانش‌آموز اول ابتدایی که نه خواندن و نوشتن می‌داند، چطور می‌تواند از فضای مجازی استفاده کند.

وی دومین عارضه تعطیلی مدارس را ترک تحصیل دانش آموزان دانست و گفت: تعداد زیادی دانش‌آموز به دلیل نداشتن امکانات برای استفاده از آموزش مجازی از کلاس‌ درس محروم شده و ترک تحصیل می کنند، با این شرایط  رشد بیسوادی در کشور افزایش می یابد.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: یادگیری در فضای مجازی از لحاظ تربیتی بسیار کم اثر است با این روند در آینده با یک نسل کم سواد روبرو خواهیم شد.

 وی افزود: تعطیلی مدارس باعث آسیب های جبران ناپذیر تربیتی به آموزش و پرورش دانش‌آموزان می‌ شود، مانند کاهش مهارت‌های ارتباطی، کاهش مشارکت اجتماعی، ضعف تربیت اجتماعی و علمی به عنوان یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین از این جمله است.

وی با اشاره به چند توصیه برای بازگشایی مدارس، گفت: بازگشایی مدارس در این شرایط تدریجی باید باشد و لزومی ندارد در یک تاریخ مشخص همه مدارس بازگشایی شوند ما باید با توجه به شرایط و موقعیت هر منطقه این موضوع را تدریجی انجام دهیم.

فانی ادامه داد: براساس شرایط و وضعیت متنوع کشور از لحاظ کرونا(آبی، نارنجی، زرد و قرمز) باید تصمیمات متنوعی برای بازگشایی مدارس اتخاذ کنیم و با گروه بندی دانش آموزان، آموزش را ادامه دهیم.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: شورای عالی یک اصولی را مصوب و به استان‌ها ابلاغ کند تا با رعایت این اصول برای بازگشایی مدارس تصمیم گیری شود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    تمام کلاسهای مدرسه برای کلاس اول دوم بگذارید در هر کلاس 10 نفر تازه احتمال این بیماری در کودکان بسیار پایین تر است در نتیجه بطور جد از این تهدیدها نترسید وخانواده را هم نترسانید وانهارامجاب کنید که بچههایشان به مدرسه بفرستند
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    وزیر آموزش و پرورش درباره حضوری بودن مدارس صحبت کرد, مردم هم فکر کردند کرونا تموم شده و همه داشتن میرفتن سفر و دید و بازدید .... عادی انگاری کرونا کار بسیار اشتباهیست. خواهشا این حرف ها را نزنید. وقتی میگویید حضوری, مردم دهن شما را می بینند و فکر میکنم که کرونا کمرنگ شده. نزنید این حرفها را. با جان مردم بازی نکنیدددددددد.
  • ناصر عنایت IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    بازگشائی مدارس درشرائط کنونی که کرونا مهار نشده کار بسیار خطرناک برای سلامتی فرزندان ایران زمین میباشد .چه اصراری دارید صبر و شکیبایی پیشه کنید تا وضعیت عادی شود جامعه را ملتهب نکنیم .
  • رهگذر IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    93 5
    سلام . متاسفانه در شورای عالی آموزش و پرورش افرادی اقدام به سخن پراکنی می کنند که تاکنون اسمی از آنها نبوده است شاید که به مدد کرونا اظهار فضلی کنند و غافل از پیک چهارم شیوع آن در رسانه ها مطرح شوند . شورا یک اجتماع جمعی است و نتیجه آن با دلایل متقن در قالب مصوبه با رعایت مصوبات شورای عالی مبارزه با کرونا مشخص میشود. اینکه هرکس بخواهد در این رابطه نظری بدهد که آش شله قلمکار میشود.این آقا ظاهرا" نمی داند و یا نمیخواهد بداند که دانش آموز معصوم کلاس اول و دوم ابتدایی که نمیتواند آن معیارهای بهداشتی را دقیقا" رعایت کند چرا در این نظر غیرمنطقی خود اصرار بیخود میکند . قیمت جان این فرزندان دلبند چقدر است؟ دو ماه ونیم کاری دیگر که پایان مدارس ابتدایی است چه اصراری بر این موضوع دارید . ظاهرا" این کرونا هم بهانه ای برای افراد غایب از رسانه شده است.
  • رها IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    140 9
    هر لحظه یه نظر احمقانه می دید .من که بچم رو نمیفرستم مدرسه تا نیومدن واکسن
  • خخخ IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    94 6
    مگی کرونا انگلیسی‌ انده بعد تو کی هستی مخواهی همه را بکشی
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    112 6
    اقای وزیر میخوای موج چهارم بیاد پس انقدر ،،،نزن
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    ای بابا شما چه گیری دادید به این مدرسه هی میگید باز بشه بازبشه بازبشه ای بابا.کل مشکل مملکتو گذاشتن زمین گیر دادن به مدرسه
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
      5 0
      حالا اگه یکسال مدرسه تعطیل میشد مثلا چ اتفاقی میفتاد؟ یکسال دیرتر نابغه و نخبه میشدن. فقط نشستن نفسشون از جای گرم بلند میشه..بچمون خدایی نکرده مریض بشه تو میایی جواب بدی؟ یکسال تو خونه موندیمو بچه هامونو کنار خودمون نگه داشتیم ک از مریََضی دور باشن حالا این اخر سالیه بازگشایی مدارس چ نفعی میتونه داشته باشه غیر از اینکه خدا نکرده بچه ها مریص بشن؟ چرا عاقل کند کاری ک باز ارد پشیمانی.
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    73 5
    سلام ما بخاطر نداشتن گوشی خیلی دچار مشکل شدیم آخه با این وضع مالیر۵ میلیون از کجا بیارم واسه خرید گوشی چرا دولت مثل وامهای دیگر این موضوع را قسط بندی نکرد کاش دولت به دانش آموزانی که گوشی ندارند وآن دانش آموزی با سود کم و مدت دار میداد تا ماهم بتوانیم گوشی بخریم ممنون
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    81 7
    واقعان متاسفام براتون با این اوضاع ویروس انگلیسی که امده چطور بچه هامون بفرستیم مدرسه
  • حسین US ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    99 10
    نه اینکه وقتی باز بود داتشمند بیرون میدادین؟؟ معلم یا دانش آموز واسه سواددار شدن به کشتن داده بشن؟؟اصلا همین تو بچه اول دوم داشتی میفرستادی؟
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    106 4
    تواگه آدم بودی زمان مدیریتت یه کار درست درمون تو وزارت انجام میدادی حالا کی از تو نظر خواست ..
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    85 5
    آموزش مجازی بداست امادرشرای حاضر آموزش حضوری بدتر
  • ناشناس IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    84 4
    اول امکانات مدارس رو درست کنید بعدبازکنیداگه خودتونو با کشورهای اروپایی مقایسه میکنیدببینیداونا چه مدارسی دارن امسال که مدارس غیرحضوری بوده هم شهریه گرفتن هم پول آب وبرق رو مدارس دولتی!
  • الهام IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 3
    مردم همه جا میرن حتی مسافرت ولی فقط شما مدارس رد تعطیل کردین بخدا بچه ها خیلی افت تحصیلی کردن متاسفانه کسی به این فک نمی کنه که تعطیلی مدارس چقد ر داره به بچه ها اسیب میزنه.خواهش می کنم یه راه کاری پیدا کنید
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    0 2
    وقتی دراین شرایط بایددانش اموزان به مدرسه بروندکه بشودپروتکلهارادقیقارعایت کردودولت هم امکانات بهداشتی رادراختیارمدارس قراردهد.
  • ناشناس IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 2
    خواهشا جوری وانمود نکنید که مردم فکر کنن که چقد به آموزش اهمیت میدید . زمانی که مدارس باز بود همچین آش دهن سوزی هم نبود.شما به تنها چیزی که فکر نمیکنید همین آموزش صحیح برای بچه ها هست . بچه های ما در حال حاضر تو مدرسه آسیب بیشتر میبینن تا اینکه کنار خودمون باشن .چون هیچ یک از مدارس نمیتونن پروتکل های بهداشتی رو رعایت کنن فقط آموزش و پرورش حرف میزنه هیچ امکاناتی به مدارس نمیده
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    2 1
    آقای وزیر اول خودت بروخودتوآغشته به ویروس کرونامخصوصا(انگلیسی)بکن ببین چه مزه ایه بعدبیابگومدارس بازبشن یانه
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    1 1
    چرا دست از سر فرزندان ما برنمی دارید آخرسال چی می گید مردم همه گرفتارند یا تو این مملکت زندگی نمی کنید یا...... بس دیگه
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    2 1
    سلام،یکی به ایشان بگه شما وقتی وزیر بودیدومدارس هم بازبودچه گلی به سردانش آموزان زدی،حالا داری غصه میخوری
  • سمیه IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    2 1
    واقعا حرفهای بدون پشتوانه علمی تا کجا این همه تحصیل کرده بیکار تو کشور اگر راست میگید یه فکری به حال اونا بکنید گیر دادین به بچه ها که برن مدرسه من که اجازه نمیدم بچم تا زمان اتمام کرونا حضوری مدرسه بره
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    4 1
    من اختیار بچم رو داره تو هر کسی میخوای باش من برای سلامتی و سواد بچم مرز تعیین میکنم نه توی وزیر یا هر کسی..پس به تو ربطی نداره که بچم مدرسه بیاد یا نه...فهمیدی
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    4 1
    کم حرف مفت بزن مردم به انداز ه ی کافی مردم مشکل دارن تو دیگه بدترش نکن
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    6 1
    تو هم حرف زدی؟؟؟؟؟؟
  • محمد IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    4 0
    من میگم اون موقع که ماها حضوری می‌رفتیم ،بی سواد و ترک تحصیل نبود ،معلما شغل دوم دارن حوصله تدریس ندارن که ،چه مجازی چه حضوری ،معلما تنبلن
  • ناشناس IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    3 1
    به جای اینکه گیر بدین به مدارس به فکر مشکلات مردم باشین امسال هیچ کس دوست ندارع بچه اش بره مدرسه خود منم اجازه نمیدم پس گیر ندین به مدارس به فکر بقیه مشکلات مردم بدبخت این سرزمین باشین
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    4 1
    معلم بیچاره چی؟ بچه ها میتونن ناقل باشن بدون اینکه علائم ظاهری داشته باشن.... بعدشم شمایی که میگی مدرسه ها باز باشه با 10 شاگرد درکلاس بیا ی روز جای معلم هم بچه های حضوری کار کن هم آنلاین شاید درک کنی معلم داره چه سختی ای را تحمل میکنه از دور نشستن فقط حرف میزنن
  • فاطمه IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۲
    3 1
    من اصلا موافق نیستم هر چند هم که واکسن ساخته شه من نمی زارم بچم تو یه مکان آموزشی که حتی پنج نفر هم درس بخونه شرکت داشته باشه .اگر خیلی هم اصرار به بازگشایی دارید بزارید این سال تحصیلی تموم شه بعد با در نظر گرفتن اوضاع هر منطقه این کارو بکنید. تازه اون واکسنی هم که می خواید بسازید کلی عوارض داره.