هر کدام از الگوریتم های گوگل مسئول بررسی برخی از فاکتورهای کیفیت و اعتبار در سایت شما هستند. بنابراین یک سئوکار حرفه ای با توجه به تغییرات الگوریتم های روش های خود را در جذب مخاطب تغییر می دهد. در ادامه به چند نکته مهم در سئو سایت که توجه به آن می تواند سایت شما را به صفحات اول گوگل منتقل کند، می پردازیم.
ربات های گوگل چگونه سایت شما را بررسی می کنند؟
در حقیقت تمامی اصول سئو در گوگل براساس الگوریتم های گوگل ایجاد شده اند. به این صورت خزنده های گوگل با بررسی سایت شما متوجه تغییرات مثبت شما در جهت جذب مخاطب می شود و رتبه شما را بالاتر می برد. گوگل به طور معمول با توجه به نظرات مخاطبان خود این الگوریتم ها را ایجاد کرده و به روز رسانی می کند. برخی از سئو کاران هر بار که الگوریتم های گوگل ایجاد می شوند تلاش می کنند با راه های نادرست، خزنده های گوگل را فریب داده و سایت های خود را با محتوا تبلیغاتی و اسپم در نتایج صفحه اول گوگل قرار دهند. به همین دلیل گوگل تلاش می کند که هر بار با به روزرسانی های جدید از این فریب ها جلوگیری کند و به درستی به سایت ها امتیاز دهد.
اصول تاثیر گذار سئو در جذب مخاطب
به طور کلی سئو دارای اصول و جزئیات بسیار زیادی است و توجه هر چه بیشتر به این اصول می تواند شما را چندین پله از رقبای خود پیش بیاندازد. در ادامه متن به برخی از اصول مهم و کاربردی ساده که توجه به آن ها تاثیر بسیار زیادی بر رتبه سایت شما می گذارد را به شما معرفی می کنیم.
تمرکز بر کلمات کلیدی
با توجه با سایت های رقیبان و جستجوهای مکرر گوگل کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب و از آن در محتواهای سایت خود استفاده کنید. اولین قدم در سئو انتخاب کلمات کلید ی اصلی است. کلمه های کلیدید مرتبط با کسب و کار خود را از میان جستجوهای مکرر گوگل و یا با استفاده از ابزارهایی مانند google Keyword Planner مشخص کنید و از آن ها به صورت بهینه در محتوای سایت خودتان استفاده کنید.

استفاده از کلمات کلیدی در عنوان
کلمات کلیدی شما، مهمترین عامل جذب مخاطب در سایت شما هستند. بنابراین بسیار عالی خواهد بود که از این کلمات کلیدی در عنوان خود استفاده کنید. عنوان صفحه های شما مهمترین عامل افزایش کلیک صفحه و سایت شما هستند و استفاده از کلمات کلیدی در عنوان باعث هدایت مخاطبان از گوگل به سایت شما می شود. عنوان یا H1 بیشترین تاثیر را در محتوا دارد و گوگل در زمان امتیاز دهی به محتوای شما کلمات ابتدایی متن شما را بررسی و آنالیز بیشتری می کند. به همین دلیل عنوان اول و پاراگراف اول مهمترین قسمت متن و محتوای شما هستند.
استفاده از کلمات کلیدی در سرتیترها یا بخش Header
صفحه اصلی سایت شما دارای بخش های مختلفی است که بالاترین بخش آن عنوان صفحه و یا هدر یک است و بخش های دیگر را هدر یا سر تیترهای دوم می گویند. بنابراین بهتر است که از کلمات کلیدی و کلمات مرتبط که جستجوی بالایی در گوگل دارند در سایت به عنوان تیتر دوH2 انتخاب شوند، تا در جذب مخاطب اثر بیشتری بگذارند.
استفاده از کلمات کلیدی در نام تصاویر و تگ Alt
از کلمات کلیدی و مهم سایت و کسب وکار خود در تگ آلت که نام جایگزین تصاویر است استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی در نام تصاویر باعث می شود که جذب مخاطب حتی در میان جستجوی تصاویر در گوگل نیز افزایش پیدا کند.

استفاده از لینک داخلی و بک لینک
لینک سازی یکی از مهمترین مسائل در سئو سایت است. استفاده از لینک های داخلی باعث می شود که خزنده های گوگل به هنگام بررسی سایت از صفحه ای به صفحه دیگر در سایت شما رفته و تمامی صفحات سایت را بررسی کرده و به آن ها امتیاز دهد. همچنین بک لینک ها نیز می تواند کمک بسیار موثری در جذب مخاطب داشته باشند. معرفی سایت توسط سایت های معتبر و لینک دادن به آن باعث می شود که گوگل به شما اعتماد بیشتری کند. در واقع شما می توانید از اعتبار سایت های دیگر استفاده کنید تا به گوگل ثابت کنید که محتوا سایت شما مناسب و ارزش بالاتری دارد. به این صورت گوگل به شما اعتماد بیشتری می کند. البته از فواید دیگر بک لینک ورود مخاطبان بیشتر به سایت و افزایش بازدیدکنندگان آن است.

جمع بندی
سئو سایت یکی از مهمترین مسائل روز در دنیای فناوری است. استفاده از اصول و قوانین سئو سایت شما را در جایگاه بالاتری قرار می دهد و کسب و کارتان را به افراد بیشتری در جامعه معرفی می کند. امروزه شرکت های و سئوکاران بسیاری در این زمینه فعالیت دارند و می توانند به بهینه سازی سایت شما کمک کنند. ایران سایت سال های زیادی است که از طریق استخدام سئوکاران حرفه ای در زمینه سئو سایت فعالیت دارد. چنانچه شما نیز علاقمند به جذب مخاطب بیشتر و بهینه سازی سایت خود در کمترین زمان ممکن هستید، می توانید به آدرس اینترنتی ایران سایت iransite.ir مراجعه کنید.
2121





