واکنش وزیر راه به رفتار غیرعادی خلبان ترکیش ایر و پخش صدای آژیر در تهران

وزیر راه و شهرسازی درباره تغییر مسیر پرواز ترکیش ایر به باکو (جمهوری آذربایجان) که شب گذشته در پرواز استانبول- تهران رخ داد، گفت: این شرکت هواپیمایی و خلبان این پرواز باید درباره رفتار و تصمیم غیرعادی خود توضیح دهند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی،  بعد از مراسم افتتاح ١٢ طرح عمرانی در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران در خصوص اتفاقی که روز گذشته رخ داده و تغییر مسیر ناگهانی خلبان ترکیش که موجب پراکنده شدن شایعه دریافت حمله هوایی و تغییر مسیر ناگهانی شد، گفت: هیچ شرایط خاصی در آسمان ایران نبوده و امکان فرود در فرودگاه امام خمینی (ره) هم بوده است و در این خصوص از سازمان هواپیمایی خواستیم از نماینده ترکیش ایرلاین و خلبان پرواز درباره رفتار غیر عادی توضیحات بخواهد.

اسلامی با اشاره به این موضوع که شرایط فرود در فرودگاه امام فراهم بوده است و با این وجود خلبان به فرودگاه باکو رفته است افزود: فرودگاه باکو، فرودگاه جایگزین بوده است و سازمان هواپیمایی کشوری هم تلاش کرد با اعلام بیانیه در این باره روشنگری کند.

واکنش وزیر راه به رفتار غیرعادی خلبان ترکیش ایر و پخش صدای آژیر در تهران

محمد اسلامی در خصوص صدای آژیری که همزمان با این رویداد در غرب تهران شنیده شد نیز گفت: صدای آژیری که در تهران شنیده شد به دلیل اتصال یک سیم برق بوده و بعد هم خاموش شده است و هیچ ارتباطی به فرودگاه امام و پروازها شبانه نداشته است.

وی در پاسخ به سوالی درباره پروازهای عبوری از آسمان ایران گفت: دشمن می‌جنگد تا آسمان ما را از سهم پروازهای عبوری حذف کند. ما باید به شدت بجنگیم تا سهم خود را از دست ندهیم و همسایه‌های ما اصلاً نگاه مالی به پروازهای عبوری ندارند و استکبار صرفاً می‌خواهد ما را زمین بزند و درآمدهای ما را از پروازهای عبوری کاهش دهد. درحال هماهنگی با نیروهای مسلح برای ایجاد مسیرهای هوایی مستقیم هستیم.

وزیر راه در آخر گفت: به شرکت فرودگاه‌ها با مصوبه دولت اختیار داده‌ایم تا تعرفه‌های پرواز عبوری را کاهش دهد.

223227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =