اجرای یک چهارم پروژه های آزادراهی کشور در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: یک چهارم پروژه های آزادراهی کشور در استان در حال اجرا است که اگر به بهره برداری برسند سهم بسزایی در افزایش نقش اقتصادی استان خواهند داشت.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دولت موظف است برخورداری ها و امکانات جامعه را افزایش داده و در کنار آن شرایط رفاه و رضایتمندی درونی مردم را فراهم آورد.
وی افزود: مجموعه اقداماتی که دولت های مختلف بعد از انقلاب انجام داده و هزینه هایی که صرف کرده اند در دو بخش کالبدی و زیربنایی مثل احداث راه ها و جاده ها، سدها، بیمارستان ها، مدارس و غیره و نرم افزاری مثل اصلاح روش ها و فرایندها و بهبود فضای کسب و کار قابل بررسی است.
بهبودی تصریح کرد: با توجه به مسائل، مشکلات و محدودیت هایی که در مقاطع مختلف وجود داشته نمی توان گفت همه اقدامات دولت های بعد از انقلاب موفقیت آمیز و رضایت بخش بوده؛ کم و کاستی هایی همواره وجود داشته که البته تلاش شده تعدیل و به حداقل برسد.
وی در ادامه به عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: در هفته های اخیر بالاخره بعد از سال‌ها انتظار، تلاش، پیگیری و رفع موانع مختلف شاهد افتتاح و به بهره برداری رسیدن آزادراه سهند- تبریز بودیم. 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جاده تبریز- اهر که جزو مطالبات جدی مردم بود زیر بار ترافیک رفته و تقریبا در مرحله بهره برداری قرار گرفته، افزود: بیش از ۸۰ درصد از باند دوم جاده بستان آباد- سراب نیز به بهره برداری رسیده است.
آزادراه مرند- تبریز- بازرگان حلقه مفقوده محور ترانزیتی آسیا- اروپا
بهبودی آزادراه مرند- تبریز- بازرگان را جزو حلقه های مفقوده محور ترانزیتی آسیا- اروپا خواند و گفت: قطعه مرند- تبریز این آزادراه توسط پیمانکار در حال اجرا و قطعه مرند تا سه راهی خوی و ایواوغلی در حال واگذاری به پیمانکار است و سایر قطعات نیز که در آذربایجان غربی قرار دارد با جدیت پیگیری می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: آزادراه مرند- تبریز- بازرگان یک پروژه آزادراهی ۲۵۴ کیلومتری بسیار مهم است  که می تواند در محور ترانزیتی کشور و منطقه شمال غرب نقش موثری ایفا کند.
وی افزود: در محور شبستر، قطعه صوفیان – شبستر تکمیل شده و محور شبستر- تسوج نیازمند پیگیری و رفع نواقص است. 
بهبودی خاطرنشان ساخت: در مجموع یک چهارم پروژه های آزادراهی کشور در منطقه آذربایجان شرقی در حال اجرا است که اگر در آینده به بهره برداری برسند در ارتقاء سهم حمل و نقل آذربایجان در کشور و افزایش نقش اقتصادی استان سهم بسزایی خواهند داشت.
آخرین وضعیت پروژه های ریلی آذربایجان شرقی
وی در ادامه با بیان اینکه پیشرفت محور جدید پروژه راه آهن میانه – تبریز با وجود تاخیر بیش از حد انتظار در چند سال گذشته رضایت بخش بوده و تا بستان آباد به بهره برداری رسیده است، افزود: در حال حاضر محور بستان آباد تا خاوران در حال اجرا است و امیدواریم این محور نیز حداکثر تا پایان دولت به ایستگاه خاوران برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: خط یک متروی تبریز تقریبا تکمیل شده و ۴ ایستگاه آن اخیرا به بهره برداری رسید؛ عملیات اجرایی خط دو شروع شده و ردیف بودجه خط سه نیز در قانون بودجه سال جاری تعریف شد؛ در واقع هر سه خط متروی تبریز دارای ردیف بودجه هستند.
رتبه های اول و چهارم آذربایجان شرقی در میزان و استخراج ذخایر مس
بهبودی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های معدنی استان نیز اشاره و اضافه کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ وجود ذخایر مس جزو استان های اول و از لحاظ بهره برداری و استخراج حائز رتبه چهارم کشور است.
وی راه اندازی صنایع پایین دستی را مهمتر از استخراج معادن دانست و افزود: در سال های اخیر حساسیت ها و پیگیری های مسوولان محلی از جمله آقای استاندار و نمایندگان استان بویژه نسبت به راه اندازی صنایع پایین دستی مس بیشتر بوده و سرمایه گذاری های جدید نیز در این ارتباط اتفاق افتاده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اذعان داشت: راه اندازی صنایع نفلین سینیت در سراب و کلیبر نیز که جزو بزرگترین ذخایر معدنی کشور به شمار می رود، در حال پیگیری است.
بهبودی ابراز داشت: راه اندازی و تکمیل صنایع پایین دستی مس و نفلین هر کدام می تواند سهم اقتصادی استان را یک درصد در کشور افزایش داده و در مجموع وزن اقتصادی استان را از ۴ درصد به ۶ درصد برساند که جهش بزرگی در اقتصاد محسوب می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =