به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، داود بهبودی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار کرد: دولت موظف است برخورداری ها و امکانات جامعه را افزایش داده و در کنار آن شرایط رفاه و رضایتمندی درونی مردم را فراهم آورد.
وی افزود: مجموعه اقداماتی که دولت های مختلف بعد از انقلاب انجام داده و هزینه هایی که صرف کرده اند در دو بخش کالبدی و زیربنایی مثل احداث راه ها و جاده ها، سدها، بیمارستان ها، مدارس و غیره و نرم افزاری مثل اصلاح روش ها و فرایندها و بهبود فضای کسب و کار قابل بررسی است.
بهبودی تصریح کرد: با توجه به مسائل، مشکلات و محدودیت هایی که در مقاطع مختلف وجود داشته نمی توان گفت همه اقدامات دولت های بعد از انقلاب موفقیت آمیز و رضایت بخش بوده؛ کم و کاستی هایی همواره وجود داشته که البته تلاش شده تعدیل و به حداقل برسد.
وی در ادامه به عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی اشاره و اضافه کرد: در هفته های اخیر بالاخره بعد از سالها انتظار، تلاش، پیگیری و رفع موانع مختلف شاهد افتتاح و به بهره برداری رسیدن آزادراه سهند- تبریز بودیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جاده تبریز- اهر که جزو مطالبات جدی مردم بود زیر بار ترافیک رفته و تقریبا در مرحله بهره برداری قرار گرفته، افزود: بیش از ۸۰ درصد از باند دوم جاده بستان آباد- سراب نیز به بهره برداری رسیده است.
آزادراه مرند- تبریز- بازرگان حلقه مفقوده محور ترانزیتی آسیا- اروپا
بهبودی آزادراه مرند- تبریز- بازرگان را جزو حلقه های مفقوده محور ترانزیتی آسیا- اروپا خواند و گفت: قطعه مرند- تبریز این آزادراه توسط پیمانکار در حال اجرا و قطعه مرند تا سه راهی خوی و ایواوغلی در حال واگذاری به پیمانکار است و سایر قطعات نیز که در آذربایجان غربی قرار دارد با جدیت پیگیری میشود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: آزادراه مرند- تبریز- بازرگان یک پروژه آزادراهی ۲۵۴ کیلومتری بسیار مهم است که می تواند در محور ترانزیتی کشور و منطقه شمال غرب نقش موثری ایفا کند.
وی افزود: در محور شبستر، قطعه صوفیان – شبستر تکمیل شده و محور شبستر- تسوج نیازمند پیگیری و رفع نواقص است.
بهبودی خاطرنشان ساخت: در مجموع یک چهارم پروژه های آزادراهی کشور در منطقه آذربایجان شرقی در حال اجرا است که اگر در آینده به بهره برداری برسند در ارتقاء سهم حمل و نقل آذربایجان در کشور و افزایش نقش اقتصادی استان سهم بسزایی خواهند داشت.
آخرین وضعیت پروژه های ریلی آذربایجان شرقی
وی در ادامه با بیان اینکه پیشرفت محور جدید پروژه راه آهن میانه – تبریز با وجود تاخیر بیش از حد انتظار در چند سال گذشته رضایت بخش بوده و تا بستان آباد به بهره برداری رسیده است، افزود: در حال حاضر محور بستان آباد تا خاوران در حال اجرا است و امیدواریم این محور نیز حداکثر تا پایان دولت به ایستگاه خاوران برسد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: خط یک متروی تبریز تقریبا تکمیل شده و ۴ ایستگاه آن اخیرا به بهره برداری رسید؛ عملیات اجرایی خط دو شروع شده و ردیف بودجه خط سه نیز در قانون بودجه سال جاری تعریف شد؛ در واقع هر سه خط متروی تبریز دارای ردیف بودجه هستند.
رتبه های اول و چهارم آذربایجان شرقی در میزان و استخراج ذخایر مس
بهبودی در بخش دیگری از صحبت های خود به فعالیت های معدنی استان نیز اشاره و اضافه کرد: آذربایجان شرقی به لحاظ وجود ذخایر مس جزو استان های اول و از لحاظ بهره برداری و استخراج حائز رتبه چهارم کشور است.
وی راه اندازی صنایع پایین دستی را مهمتر از استخراج معادن دانست و افزود: در سال های اخیر حساسیت ها و پیگیری های مسوولان محلی از جمله آقای استاندار و نمایندگان استان بویژه نسبت به راه اندازی صنایع پایین دستی مس بیشتر بوده و سرمایه گذاری های جدید نیز در این ارتباط اتفاق افتاده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اذعان داشت: راه اندازی صنایع نفلین سینیت در سراب و کلیبر نیز که جزو بزرگترین ذخایر معدنی کشور به شمار می رود، در حال پیگیری است.
بهبودی ابراز داشت: راه اندازی و تکمیل صنایع پایین دستی مس و نفلین هر کدام می تواند سهم اقتصادی استان را یک درصد در کشور افزایش داده و در مجموع وزن اقتصادی استان را از ۴ درصد به ۶ درصد برساند که جهش بزرگی در اقتصاد محسوب می شود.
46
نظر شما