در لحظه خرید کنید و طعم بی‌نظیر سوغاتی‌های ایران را بچشید!

سفر به مناطقی که می‌توانند آرامش را به شما باز گردانند و خرید سوغاتی یکی از بزرگترین لذت‌های زندگی پس از مدتی کار سخت و بی‌وقفه است. اینکه پس از مدتی تلاش و کار بتوانیم چند روزی را استراحت کنیم و برای شروع هفته بعد انرژی لازم بدست آوریم یکی از آرزوها و رویاهای بزرگ همه انسان‌هایی است که بر روی کره زمین زندگی می‌کنند، اما اگر فرصت سفر نداشته باشیم و عصر یک روز زمستانی هوس خوردن شیرینی تبریز یا گز اصفهان به سرمان بزند، چه!؟

بالاترین پیک سفر در ایران در ایام نوروز، ابتدای تابستان و البته شهریور است. نباید فراموش کنیم که برای سفر به برخی از مناطق کشور، به دلیل شرایط آب و هوایی گرم و خشک، بهترین ماه پاییز و حتی زمستان است. آیا تابه‌حال اتفاق افتاده به سفر بروید و سوغاتی نخرید؟ اصلاً امکان‌پذیر نیست، سوغاتی بخش جدایی ناپذیر سفر کردن است. صنایع دستی هر استان، ما را به یاد روزهای خوش و دلچسب سفر می‌اندازد. از خوراکی‌ها و شیرینی‌های خوشمزه نگوییم که مطمئناً چشم‌های‌تان را می‌بندید تا حس خوش حضور در شهر مورد علاقه‌تان را تجسم کنید.

اما خیلی از افرادی که عاشق سفر هستند، دوست دارند با یک کوله راهی مسافرت شوند. نه آنقدر شلوغش کنند که وسایل دست و پای آن‌ها را ببندد. شاید به همین دلیل است که خوش‌سفرها همیشه جاهای بیشتری را نسبت به ما دیده‌اند و سوغات شهرهای مختلف ایران را تست و خریداری کرده‌اند. اگر به خانه این افراد بروید قطعاً بخشی‌هایی از خانه را می‌بینید که پُر از صنایع دستی تمام شهرهای ایران است. دوست دارید شما هم صنایع دستی مورد علاقه‌ خود را داشته باشید؟ اما فرصتی برای سفر ندارید یا فعلاً نمی‌توانید به شهر مورد نظرتان سفر کنید تا صنایع دستی و خوراکی‌های خوشمزه بخرید؟ شما هم مثل من دنبال راه‌حلی هستید تا بدون نیاز به سفر در این شرایط بتوانید هر آنچه که هوس کردید را داشته باشید، بدون اینکه نیازی به سفر کردن باشد؟

چطور در لحظه سفر کنیم و سوغات بخریم؟

اگر مثل من بیشتر مواقع هوس خوردن خوراکی خاص یک استان به سرتان می‌زند اما همان لحظه نمی‌توانید به آن شهر سفر کنید، راه چاره استفاده از موهبت خرید آنلاین از فروشگاه‌های صنایع دستی و سوغاتی است. یکی از این فروشگاه‌ها که صنایع دستی تمام شهرهای ایران و سوغات شهرهای ایران را به صورت کامل پوشش داده و می‌تواند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد (از نوع سوغاتی البته) را در آن پیدا کنید، سایت خرید آنلاین وچری است.

در لحظه خرید کنید و طعم بی‌نظیر سوغاتی‌های ایران را بچشید!

یکی از مزایای این مدل سایت‌های فروش آنلاین این است که دارای وبلاگ هستند و می‌توانید با سوغات شهرهای مختلف ایران نیز آشنا شوید و چه چیزی بهتر از یک دست‌ساز زیبای سنتی ایرانی برای هدیه دادن به کسی که برای شما ارزشمند است؟ یا حتی می‌توانید شیرینی‌جات سنتی شهرهای مختلف ایران را به جای شیرینی‌های معمول سفارش داده و برای پذیرایی استفاده کنید یا به عنوان شیرینی به خانه دوستان و عزیزانتان ببرید.

چه نوع صنایع دستی و سوغاتی را می‌توان آنلاین خرید کرد؟

همانطور که می‌دانید تنوع صنایع دستی ایران آنقدر زیاد است که به شخصه نمی‌توانم همه آن‌ها را یکجا در خانه‌ام داشته باشم. پس به ناچار تنها به مواردی که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهم کرد، اکتفا کرده و تلاش می‌کنم باقی آن‌ها را به عنوان هدیه خریداری کنم.

ظروف سفال و سرامیک

یکی از آن سوغاتی‌هایی است که به غیر از کاربرد تزئینی، می‌توان از آن‌ها به عنوان ظروف پذیرایی و حتی سرو غذا استفاده کرد. ماگ سرامیکی، شکلات‌خوری، لیوان، پارچ، ظرف میوه و آجیل و حتی ظروف آشپزی مانند آبکش هم می‌توانند از جنس سرامیک و سفال باشند. آیا می‌دانستید که نگهداری آب آشامیدنی در ظروف سفالی علاوه بر خنک نگه‌داشتن آب بدون نیاز به یخچال، برای مدت طولانی‌تری آن را سالم نگاه می‌دارد؟ البته از حق نگذریم یک پارچ سفالی روی میز غذاخوری صفای دیگری را نیز به سفره شما خواهد بخشید.

ظروف مسی

را همه می‌شناسیم چرا که استفاده از آن‌ها بارها و بارها در طب سنتی پیشنهاد شده است. حتی اگر نمی‌توانید غذا را در این ظروف بپزید، کافی است یک ظرف سرو غذا از جنس مس داشته باشید، یا حتی لیوان، کفگیر یا ملاقه، در هر صورت می‌توانید از مزایای بیشمار این فلز برای بدن خود بهره ببرید. البته بسیاری از ما این ظروف را برای تزئین استفاده می‌کنیم، در گوشه‌ای از آشپزخانه یا حتی برای سرو آجیل و شکلات، اما توصیه می‌کنم در کنار این نوع ظروف پذیرایی و دکوری، حداقل یک ظرف را برای سرو خورش یا برنج خریداری کنید تا مانند بزرگترها هم از مزایای آن بهره‌مند شوید و هم سفره خود را رنگین‌تر کنید.

در لحظه خرید کنید و طعم بی‌نظیر سوغاتی‌های ایران را بچشید!

به این ترتیب با یک تیر دو نشان زده‌اید، که یکی سلامتی خودتان و اعضای خانواده و دیگری چشم‌نواز بودن این ظروف در هر بار سرو غذا خواهد بود. البته غیر از ظروف ساده مسی، ظروف قلم‌زنی یکی از محبوب‌ترین و معروفترین صنایع دستی اصفهان، یزد، شیراز و تبریز است که معمولاً روی مس و نقره اجرا می‌شود.

صنایع دستی خاتم کاری

با آن همه تنوع در محصولات، یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای خانه خودتان و همین‌طور انتخابی عالی و شایسته برای هدیه دادن به کسانی است که دوست‌شان دارید. افرادی که مانند شما شیفته صنایع دستی شهرهای مختلف ایران خصوصاً اصفهان و شیراز هستند.

صنایع دستی خاتم کاری از آن دسته سوغاتی‌هایی است که در انواع مختلف از گلدان، جادستمالی، قلمدان، ظرف میوه، ظرف آجیل، جای کارد و چنگال و ... در اصفهان و شیراز و بسیاری از شهرهای دیگر تولید و عرضه می‌شود. با انتخاب و خرید چند سِت ساده از این هنر می‌توانید یک میز پذیرایی فوق‌العاده داشته باشید و از لمس هنر زیبای دست استادکاران خاتم‌کار ایران لذت ببرید.

ترمه و رومیزی‌های نفیس

مانند پارچه‌های قلمکار اصفهان که دور تا دور آن ملیله‌دوزی شده می‌تواند زینت‌بخش سفره هفت سین شما باشد یا حتی برای هر میهمانی و دورهمی، زیبایی میز را صدچندان کند. ترمه را که همه ما می‌شناسیم، یکی از اصیل‌ترین و البته خاص‌ترین صنایع دستی ایران است که به بسیاری از کشورها صادر می‌شود. شاید بتوانید ترمه را در فروشگاه‌های سطح شهر خریداری کنید، اما خرید آنلاین به شما این فرصت را می‌دهد تا علاوه‌بر مقایسه قیمت، بتوانید با تنوع بیشتری از این هنر آشنا شده و بهترین آن را برای خود انتخاب کنید.

زیورآلات دست ساز

را که می‌شنویم همه به فکر انگشتر و گردن‌آویز نقره می‌افتیم، در حالی‌که در سرتاسر ایران از مواد اولیه دیگری نیز برای تولید زیورآلات دست‌ساز سنتی استفاده می‌شود که خاص آن منطقه هستند. این نوع صنایع دستی نیز مانند شیرینی‌های سنتی، چیزی نیست که بتوان در هر شهری آن‌ها را یافت. برای خرید این نوع صنایع دستی باید حتماً به شهر مورد نظر سفر کنید چرا که این دست‌سازها در همه شهرهای ایران تولید و عرضه نمی‌شوند. یکی از این موارد دست‌سازهای سوزن‌دوزی است که به غیر از زینت بخشیدن به لباس محلی زنان، مدتی است به عنوان زیورآلات نیز تولید می‌شود. از جمله زیورآلات سوزن‌دوزی شده می‌توان به انگشتر، دستبند، طوق گردنی و گوشواره اشاره کرد.

جالب اینجاست که من به شخصه حتی تصور نمی‌کردم از هنر پته‌دوزی در ساخت زیورآلات دست‌ساز استفاده شود. اما با دیدن نمونه‌ کارهای هنرمندانه چیره‌دستان استان‌های مختلف، مطمئن شدم که این هنر انتها ندارد. پته‌دوزی در واقع نوعی رودوزی است که مخصوص استان کرمان بوده و به آن سلسله‌دوزی یا حتی فطه‌دوزی هم می‌گویند. هنری که بیشتر ما آن را در لباس‌های زیبا و رنگارنگ‌ زنان و دختران جوان کرمانی دیده‌ایم، حالا این هنر در ساخت زیورآلات استفاده می‌شود. آنقدر ظریف و زیبا که از ساعت‌ها دیدن آن سیر نخواهید شد.

شیرینی‌جات سنتی

که از حق نگذریم پای ثابت سوغاتی‌هایی است که در سفر به شهرهای مختلف می‌خریم و حین سفر و خصوصاً بعد از آن یادآور ساعات و لحظه‌های خوش مسافرت با خانواده و دیدار شهری زیباست. شیرینی‌جات سنتی در هر شهری از ایران تولید می‌شود و تنوع آن نیز آنقدر بالاست که ‌نمی‌توان یکی را به عنوان بهترین انتخاب کرد. خاطرتان هست در ابتدای این مطلب به این موضوع اشاره کردیم که اگر روزی در خانه باشید و هوس یک خوراکی خوشمزه کنید، چکار می‌کنید؟ حتی فکر کردن به این موضوع که باید برای خرید آن تا شیراز، تبریز یا حتی اصفهان بروید، چقدر توی ذوق‌تان می‌خورد؟ اینکه حالا شرایط سفر را ندارید و آن سوغاتی نیز در شیرینی‌فروشی نزدیک شما عرضه نمی‌شود!

خرید آنلاین سوغاتی از وچری

باز برمی‌گردیم در مورد خرید آنلاین سوغاتی، همان سایتی که به شما معرفی کردم، " وچری ( vocheri.com ) "، سایتی از شیرینی‌جات سنتی شهرهای ایران را عرضه می‌کند. از باقلوای ناب تبریز گرفته تا گز آردی اصفهان و لوکوم و مسقطی و هر آنچه که به ذهنتان خطور کند و دل‌تان هوس کند. این بار که چای ریختید و دل‌تان یک شیرینی‌ خاص مثل باسلوق، باقلوا، کلمپه، گز و سوهان و نبات خواست، چای را با قند سر نکشید، کافی است به صورت آنلاین شیرینی‌ مورد نظرتان را سفارش دهید و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1481933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =