بیشترین تخلفات تخلیه نخاله در شرق اصفهان انجام می‌شود!

مدیر دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای استان اصفهان گفت: بیشترین توقیف ادوات تخلیه نخاله و پسماند به منطقه شرق اصفهان اختصاص دارد.

احمدرضا صادقی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به مراحل ساماندهی و حفظ و حراست از حریم و بستر رودخانه زاینده رود حدفاصل روستای چم طاق تا تالاب گاوخونی اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه تاکنون موفق به اجرای چهار فقره پرونده قضایی با موضوع رفع تصرف و اعاده به وضع سابق (ساخت و ساز غیر مجاز در بستر رودخانه) علیه متخلفان و متجاوزان به حریم و بستر رودخانه زاینده رود شده ایم که سه فقره آن در محدوده شهرستان لنجان با مشقت فراوان توسط عوامل یگان حفاظت رودخانه زاینده رود انجام گرفته است.

وی افزود: یک مورد از این اعیانی هم که احداث باغی به مساحت تقریبی یک هزار متر مربع در بستر رودخانه در منطقه شرق اصفهان روستای کاج بود و با وجود اخطارهای قانونی با بی توجهی متخلف همراه شد، نهایتاً با اعمال اختیارات حاصله از تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب آزادسازی و اجرایی گردید.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای استان اصفهان بیان کرد: مجموع اعاده به وضع سابق و اجرای احکام و مجموع رفع تصرفات در بدو شروع تخلف از ابتدای روستای چم طاق تا تالاب بین المللی گاوخونی از اول بهمن ماه تاکنون را بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع اعلام کرد.

توقیف ادوات برداشت آب و پساب

وی به توقیف ادوات برداشت آب و پساب هم اشاره ای کرد و گفت: از ابتدای بهمن ماه دو مورد تخلف برداشت پساب گزارش شده که خوشبختانه این موضوع روند کاهشی داشته است.

صادقی توقیف ادوات تخلیه نخاله و پسماند را پنج مورد اعلام کرد و افزود: با پیگیری های قضایی صورت گرفته و همچنین تلاش عوامل یگان حفاظت از زاینده رود، متخلفان با بکارگیری هفت مورد از این ادوات شامل لودر و کامیون مجبور به پاکسازی و ساماندهی نخاله های حاشیه رودخانه زاینده رود شدند.

مجموع مساحت آزادسازی حریم و بستر رودخانه زاینده رود به ۱۲ هزار مترمربع است

وی اضافه کرد: از ابتدای بهمن ماه مجموع مساحت آزادسازی حریم و بستر رودخانه زاینده رود اعم از اعاده به وضع سابق و اجرای احکام و دستورات قضایی، ۱۲ هزار مترمربع است که از ابتدای روستای چم طاق تا تالاب بین المللی گاوخونی رخ داده است.

مدیر دفتر مهندسی رودخانه های شرکت آب منطقه ای استان اصفهان  بیشترین احکام و دستورات قضایی در شهرستان لنجان اجرایی شده و بیشترین توقیف ادوات تخلیه نخاله و پسماند به منطقه شرق اصفهان اختصاص دارد. همچنین بیشترین اعاده به وضع سابق هم درمنطقه شهرستان لنجان بخش باغ بهادران انجام گرفته است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =