روحانی: میلیون‌ها دوز واکسن خارجی کرونا وارد می‌شود /واکسیناسیون را از پایان بهمن آغاز می‌کنیم

رییس جمهوری با بیان اینکه امیدواریم تا پایان بهمن ماه بتوانیم واکسیناسیون را آغاز کنیم، گفت: به محض اینکه کادر درمان و افراد پرریسک از واکسن استفاده کنند، شرایط کاملا تغییر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های دو وزارتخانه آموزش و پروررش و میراث فرهنگی با تبریک میلاد دخت پیامبر عظیم الشان اسلام، روز زن و روز مادر و همچنین دهه فجر، گفت: افتتاح‌های امروز ظاهرا با شرایط کرونایی خیلی سازگار نیست اما همه اینها برای سال آینده و با مهار کرونا می‌تواند بسیار معنابخش باشد.  

وی افزود: در بخش آموزش و پرورش که بخش مهمی است در بخش ابتدایی تنها  ۷ میلیون دانش آموز مشغول تحصیل هستند و بخش متوسطه هم به همین صورت و یک جمعیت ۱۴ میلیونی مشغول تحصیل هستند.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا بخوانید؛

* سال سختی برای دانش‌آموزان گذشت، الان بعضی از مدارس با شرایطی باز است اما آن طور که دلخواه بود، امکان پذیر نشد. هرچند دانش‌آموزان از طریق برنامه شاد از تحصیل محروم نشدند اما شرایط مناسبی برای دانش آموزان نبود و نتوانستند بخوبی از فضای ورزشی استفاده کنند.

* هر چه جلوتر می‌رویم امیدواریم شرایط برای آموزش، ورزش و گردشگری مناسب‌تر شود، به محض آغاز شدن واکسیناسیون حتما شرایط بهتری خواهیم داشت.  امیدواریم تا پایان بهمن ماه بتوانیم واکسیناسیون را آغاز کنیم. به محض اینکه کادر درمان و افراد پرریسک  از واکسن استفاده کنند، شرایط کاملا تغییر می‌کند و بعد هم مردم از آن استفاده خواهند کرد.

* میلیون‌ها دوز واکسن خارجی وارد می‌شود و امیدواریم از تابستان واکسن داخلی وارد بازارشود و مردم بتوانند استفاده کنند بنابراین شرایط حتما سال آینده متفاوت خواهد بود البته همکاری مردم اصل است.

* افتتاح ۱۸۳ پروژه ورزشی در چهل و پنجیمن جلسه افتتاحیه‌های سال ۹۹ می‌تواند فضای پرنشاطی در کشور به وجود بیاورد.

* امسال کارهای بزرگی در بخش آموزش و پرورش انجام شده است، بیش از ۲۴۰۰ پروژه آموزشی و ۱۴ هزار و ۷۶۳ کلاس در سال جاری افتتاح شد. در بخش آموزش هم علاوه بر کارهایی که برای تدریس معلمان انجام می‌شود، فضای آموزشی و ورزشی هم در حال ساخت و بازسازی است.

روحانی: میلیون‌ها دوز واکسن خارجی کرونا وارد می‌شود /واکسیناسیون را از پایان بهمن آغاز می‌کنیم

* بخش گردشگری به عنوان یک بخش بسیار مهم در کشور است. بخش فرهنگ، بخش بسیار مهم در فرهنگ، آموزش جامعه و در زیرساخت مسائل مهم انسانی است ولی در بخش گردشگری،  یک فضای بسیار خوب برای اقتصاد کشور است.  اگر ما بخش مسکن و صنایع غذایی را در نظر بگیریم در سومین یا چهارمین بخش نوبت اقتصاد گردشگری می‌رسد. صنعت گردشگری صنعت بسیار مهم است هم خود این صنعت و هم لوازم آن.

* وقتی یک مکانی مرکز گردشگری می‌شود، یعنی جاده، راه‌آهن، فرودگاه، مغازه‌ها و بازارهایی در آنجا افتتاح می‌شود و لوازم بسیار زیادی دارد، وقتی مرکزی، مرکز گردشگری تبدیل می‌شود کاملا پیشران است و جامعه را کاملا متحول می‌کند.  

* اینکه در آمار گفته‌اند که ما در سال‌های اخیر توانستیم تعداد گردشگر را به دو برابر افزایش دهیم بسیار حائز اهمیت است. البته در این یک سال گذشته به این صنعت خیلی فشار آمد و بخش گردشگری ما دچار مشکل شد. دولت تا حدی که توانست به اینها کمک کرد امیدواریم سال آینده در ماه‌های بهار و خصوصاً بعد از تابستان، شرایط کاملاً متفاوت و گردشگری ما متحول شود.

* همین الان هم در شرایط فعلی به بسیاری از فضاهای گردشگری مجوز داده می‌شود منتها با مراعات همه پروتکل‌هایی که هست. الان هتل‌های ما و همه جاهایی که مهمان‌پذیر هستند فعال هستند منتها با شرایطی که ما داریم یک مقداری با محدودیت می‌توانند از این فضاها استفاده کنند.

* در دولت دوازدهم مجموعاً بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ پروژه گردشگری افتتاح شده است، همانطور که آقای مونسان هم گفتند، ۲۲ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در این دولت افتتاح شده است. امروز هم شاهد بودیم که ۱۳۵ پروژه افتتاح شد.

* در حال حاضر ۶۷۰ هتل در حال احداث است که بخشی از اینها در همین دولت به اتمام و افتتاح می‌رسد و تعداد طرح‌ها، افزایش فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.

* همانطور که اشاره کردند در بخش میراث فرهنگی در این دولت، ۲۰۳ موزه افتتاح شده است که تحول بسیار بزرگی است چرا که وقتی موزه‌ها افتتاح می‌شود، تلاش می‌کنیم اشیای باستانی از لحاظ حقوقی از خارج برگردد و همه اینها شرایط را کاملا مناسب کرده است

*{ با قدردانی از بخش گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی که کار بسیار بزرگی هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم انجام داده‌اند}: دولت با همه وجود، پشتیبان این صنعت خواهد بود برای اینکه این صنعت در کنار خود، رونق اقتصادی و اشتغال به همراه خواهد داشت.

* پیش‌بینی من این است که در ماه‌های آینده شرایط بهتری برای فضای آموزشی ما و هم برای فضاهای گردشگری خواهد بود.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =