پیروزی انقلاب موجب افزایش روحیه خودباوری در بین مردم شد

استاندار قزوین گفت: پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران موجب افزایش روحیه خودباوری و اتکا به ظرفیت‌های داخلی در بین مردم و مسئولان شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندارقزوین در دیدار با امام جمعه شهر الوند اظهار کرد: امروز کشور ایران به برکت انقلاب اسلامی پیشرفت های متعددی داشته و به طور مثال در زمینه پزشکی و ساخت تجهیزات دفاعی یکی از کشورهای زبانزد در منطقه و جهان است.

او افزود: امروز در بسیاری از موضوعات پزشکی کشور پیشرفت بسیار زیادی کرده و مقایسه این وضعیت با رژیم پهلوی به هیچ وجه امکان پذیر نیست.

این مقام مسول با اشاره به تربیت متخصصان و مهندسان بسیار پس از انقلاب اسلامی، گفت: امروز کشور ایران در حوزه سد سازی، پل سازی و بسیاری از پروژه های عمرانی پیشتاز است و این مهم در حالی است که در زمان پهلوی مردم ایران بیشتر برای پیمانکاران خارجی کارگری می کردند.

جمالی پور بیان کرد: توسعه علمی و فناوری یکی از موضوعات دیگری است که در انقلاب اسلامی محقق شده و این حجم از تولیدات علمی و فناوری نشان از پیشرفت چشمگیر در این حوزه است که ایران را تبدیل به یکی از کشورهای مهم در زمینه تولید علم کرده است.

او اظهار کرد: مردم ایران به واسطه انقلاب اسلامی به یک خودباوری بزرگ رسیده که می توانند با اتکا به خود و ظرفیت های اقدامات بزرگی انجام دهند، البته این مهم به معنای این نیست که مرزهای کشور را حصار کشیده و با دنیا ارتباط برقرار نکنیم، بلکه باید از ظرفیت ها و پیشرفت های علمی سایر کشورها هم استفاده کرد.

جمالی پور گفت: یکی از مهم ترین جنبه های انقلابی موضوعات اخلاقی، معنوی و ارزشی است که باید در این زمینه هم  پیشرفت کنیم چراکه دشمن برای ضربه زدن به این موضوع توجه جدی دارد و از ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال تخریب این ظرفیت است.

 او افزود: امروز در دهه پنجم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری آن را مرحله تثبیت نظام معرفی کرده اند باید در موضوعات معرفتی و ارزشی تمرکز جدی کنیم چراکه امروز در حوزه توسعه ای در مسیر خوبی قرار داریم و باید حوزه فرهنگ را نیز در کنار آن تقویت کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: امروز خدمت به مردم افتخاری بزرگ برای مسئولان است و نباید افرادی که صلاحیت لازم برای خدمت گذاری ندارد وارد چرخه مسوولیتی شوند.

استاندار قزوین با اشاره به نقش شوراهای اسلامی شهر و روستا در خدمت رسانی به مردم و انتخابات پیش رو، اظهار کرد: به موضوع تایید صلاحیت کاندیداهای شورای اسلامی شهر و روستا باید فارغ از نگاه های سیاسی توجه شود تا خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1482800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =