سربازان از فرصت معافیت‌های قانونی از مجازات استفاده کنند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی گفت: سربازانی که تا پایان سال خود را معرفی کنند مشمول معافیت‌های قانونی خواهند شد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، رضا صمیمی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: رسیدگی به پرونده‌های سربازان وظیفه فراری جزو کم اهمیت‌ترین موضوعات در پرونده‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح است با این حال به یک چالش در حوزه اجتماعی و قضایی تبدیل شده است.

وی افزود: نیروهای مسلح طرح‌های مختلف تشویقی در قالب‌های گوناگون برای بازگشت و مراجعه سربازان فراری در دستور کار دارد با این حال متأسفانه برخی از سربازان فراری اقدامی برای حل مشکلات و مراجعه به یگان خدمتی خود ندارند.

صمیمی با تاکید بر اینکه سربازان بدنه اصلی نیروهای مسلح بوده و نقش مهمی در تقویت پایه‌های امنیت و آرامش در جامعه دارند، خاطرنشان کرد: وقتی در کشوری با کمبود سرباز مواجه شویم مشکلات زیادی بدنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد : سربازان اگر خودشان مراجعه و معرفی کنند از جهت قانونی دست قاضی برای اعمال تخفیف باز بوده و می تواند از جایگزین حبس که شامل جریمه نقدی ، اضافه خدمت ، خدمات عمومی و غیره می باشد،استفاده نماید.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه این مجموعه با تمام توان در صدد حل مشکلات قضایی سربازان وظیفه فراری می باشد، اذعان کرد : از همه سربازان وظیفه فراری درخواست داریم تا پایان سال خود را معرفی کنند تا مشمول تخفیف گردند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =