بسکت آتش نشانی برای اولین بار در کشور راه اندازی شد

مانور تجهیز سازمان آتش‌نشانی تبریز به بسکت آب با حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، استاندار آذربایجان‌شرقی، شهردار و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، مدیران شهرداری و یگان‌های منتخب سازمان آتش‌نشانی با موفقیت برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، در این مراسم، عملیات تجهیز یک دستگاه بسکت آب به هلی‌کوپتر امداد سازمان آتش‌نشانی و آبگیری آن از استخر ائل‌گلی و آب‌پاشی در محوطه از پیش تعیین‌شده با موفقیت صورت گرفت.

این بسکت که امروز مورد آزمایش و بهره برداری قرار گرفت، از شرکت های دانش بنیان بومی تهیه شده است

همچنین تجهیزات آتش‌نشانی تبریز به همراه یگان‌های منتخب موتوری و خودرویی اطفاء حریق، مورد بازدید اسماعیل نجار، استاندار و جمع حاضران قرار گرفت.

امکانات مناسبی در اختیار آتش نشانی شهرداری تبریز است

اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: امروز توانستیم از بخشی از امکانات شهرداری تبریز بازدید کنیم.

او افزود: بر اساس گزارش هایی که در اختیار ما قرار گرفته، سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز از امکانات مناسبی برخوردار است که در کشور کم نظیر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با قدردانی از حمایت شورا و شهرداری از آتش نشانی اظهار داشت: با اطلاعاتی که دارم حمایت مناسبی از طرف شورا و شهرداری از سازمان آتش نشانی می شود که لازمه کار نیز همین است.

استفاده از تجهیزات به روز آتش نشانی با راه اندازی بسکت

ایرج شهین باهر، شهردار تبریز در این باره اظهار کرد: متاسفانه در برخی آتش سوزی ها نقص تجهیزات مشهود بود و این برای اولین بار در کشور است که آتش نشانی تبریز به این بسکت و تجهیزات آن مجهز می شود.

او اعلام کرد: با راه اندازی بسکت آتش نشانی، از این به بعد می توانیم از تجهیزات به روز آتش نشانی در تبریز استفاده کنیم.

شهردار تبریز مطرح کرد: به عنوان مثال در سال های گذشته و در حادثه آتش سوزی بازار، دسترسی به فضای سرپوشیده و پرتراکم بازار گاهی ممکن نمی شد و بر این اساس نیاز بود که تجهیزات هوایی در اختیار داشته باشیم. هم موضوع بازار که هویت فرهنگی و تاریخی تبریز است و هم جنگل های استان مخصوصا ارسباران که از مناطق بکر جهان و یک ثروت ملی است، برای ما مهم است.

او در بخش دیگری از صحبت های خود تشریح کرد: طی چند سال اخیر برای موضوعات ایمنی شهر و شهروندان اعتبار ویژه ای در برنامه مدیریت شهری اختصاص داده ایم و در این خصوص از جمله افزایش سه ایستگاه آتش نشانی، اقدام قابل توجهی بوده است.

تلاش برای راه اندازی دومین بسکت آتش نشانی در تبریز

 علیرضا زبردست،مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز گفت: این برای نخستین بار است که در آتش نشانی های کشور از این بسکت ها رونمایی و استفاده می شود.

او افزود: در آینده دومین بسکت نیز خریداری و به آتش نشانی تبریز ملحق خواهد شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز با اشاره به تفاهم نامه شهرداری تبریز و وزارت دفاع گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقده بین شهرداری و وزارت دفاع در مواقعی که نیازی به امداد باشد با استفاده از این بسکت ها امداد رسانی انجام می شود.

زبردست تجهیز سازمان آتش نشانی به مواد آتش خاموش کن جدید را دومین رونمایی امروز دانست و گفت:  تعدادی از شرکت های دانش بنیان وزارت دفاع اقدام به ساخت مواد جدید آتش خاموش کن کردند که به مراتب عملکرد بهتری نسبت به مواد مرسوم فعلی دارند.

او ادامه داد: این مواد جدید در آتش نشانی شهرداری تبریز مورد آزمایش قرار گرفته و پس از تایید کیفیت امروز رسما در شهرداری تبریز مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری تبریز گفت: بر اساس نیاز جامعه و استاندارد های موجود در حال تجهیز ایستگاه های آتش نشانی به تجهیزات مدرن از جمله پهبادهای شاسایی و عملیاتی و ربات های غواص و آتش نشان هستیم.

زبردست اظهار داشت: در کنار تجهیز ایستگاه های آتش نشانی به تجهیزات مدرن، امکانات مرسوم مورد نیاز نیز تامین می شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =