۰ نفر
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۲

افزایش رسمی و قانونی کرایه های تاکسی و اتوبوس در تهران، هنوز هم بلاتکلیف است؛ شورا از توافق خبر داده، اما دولت می گوید خبری از توافق نیست. نباید گران شود.

با اینکه شهردار تهران وعده داده بود در جلسه ای با وزارت کشور، درباره افزایش کرایه های تاکسی تصمیم گیری شود، اما معاون عمرانی استانداری تهران می گوید، غروب دوشنبه، چنین جلسه ای برگزار نشده است. 

محمدرصا محمودی، حتی گفته که افزایش کرایه ها هم غیر قانونی است. این درحالی است که عصر دیروز مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران گفته بود با توافق بین شورا و فرمانداری تهران، کرایه ها افزایش پیدا می کند. 

با این حال، معاون استاندار تهران دراین باره در پاسخ به این پرسش که جلسه شب گذشته بین مسئولان شهرداری و مسئولان دولت در خصوص افزایش نرخ حمل و نقل عمومی برگزار شده است، به فارس گفت: از معاون وزیر کشور درباره این جلسه سؤال کردم و آنها اعلام کردند که جلسه‌ای نبوده است.

محمدباقر قالیباف دراین باره گفته بود:امشب جلسه‌ای در وزارت کشور با حضور رئیس شورای شهر، معاونت حمل و نقل شهرداری تهران برگزار می‌شود که درباره افزایش قیمت حمل و نقل عمومی تصمیم‌گیری خواهد شد. بر اساس قانون، 20 درصد از محل درآمد دولت در هدفمند سازی یارانه‌ها باید در زمینه خدمات عمومی هزینه شود.

البته محمودی گفته که قرار است تا خرداد جلسه‌ای در خصوص نرخ‌ها برگزار شود: هنوز جلسه‌ای برگزار نکرده‌ایم. به همین دلیل هرگونه افزایش قیمت غیر قانونی است. به فرمانداری هم اعلام کردیم که نباید تاکسیران‌ها نرخ‌ها را افزایش دهند و اگر خلاف قانون عمل کنند پیگیری خواهیم کرد.

رییس شورای شهر دیروز درباره افزایش کرایه ها گفت: مشکلاتی که در رابطه با نرخ کرایه تاکسی ها و اتوبوس ها به وجود آمده بود در دیداری با رئیس جمهور حل شد. بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران پیش بینی شده بود این تغییرات از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال شود. اما توافق کردیم در ابتدای تابستان این تغییرات اجرایی شود.

با این حال معاون عمرانی استاندار تهران هم خبر از افزایش کرایه ها داده است: من که سوار تاکسی نمی‌شوم اما مردم می‌گویند که نرخ‌ها افزایش پیدا کرده است و این کار غیرقانونی است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ... IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۳
    0 0
    دولت هرچي كه مربوط به خودش ميشه رو گرون كرده ولي كرايه حمل و نقل عمومي كه شهرداري متولي اون هستش نبايد گرون بشه. به اين ميگن خودشيريني دولت