از پاسخ جمشیدی به یک اتهام تا حرکت جالب حامد بهداد و باران کوثری

در روزی که پژمان جمشیدی با انتقادی کهنه و تکراری رو به رو شد، حامد بهداد به جمشید هاشم‌پور ادای دین کرد و حضور پررنگ زنان فیلمساز در این دوره از جشنواره فیلم فجر مورد توجه قرار گرفت.

فرزاد مظفری: در هفتمین روز سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های «خط فرضی» و «گیج‌گاه» روی پرده رفتند. در نشست رسانه‌ای هر دو فیلم از علی انصاریان یاد شد.

باران کوثری پیشنهاد کرد به یاد خنده‌های زیبای علی انصاریان دست بزنند. پژمان جمشیدی گفت که درگذشت انصاریان را باور نمی‌کند و منتظر است تا از این خواب تلخ بیدارش کنند.

پژمان جمشیدی، شایعه و انتقادی تکراری

علی انصاریان یکی از نخستین فوتبالیست‌هایی بود که شانس خود را در عرصه بازیگری امتحان کرد و پس از سال‌ها حضور در نقش‌های گوناگون امسال با فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی»‌ به جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده بود.

غیر از انصاریان چهره‌های دیگری هم به این میدان پا گذاشتند که پژمان جمشیدی موفق‌ترین آن‌ها بود. او که با سریال «پژمان» بازیگری را شروع کرد، چند سال بعد با فیلم «سوءتفاهم» نامزد سیمرغ بلورین در رشته بهترین بازیگر مرد نقش مکمل شد.

از پاسخ پژمان جمشیدی به یک اتهام تا حرکت جالب حامد بهداد و باران کوثری

اینکه فوتبالیستی مشهور بازیگر شده از آغاز با انتقاداتی رو به رو بوده و پاسخ‌های گوناگونی گرفته است. این انتقاد در نشست خبری فیلم «خط فرضی» بار دیگر مطرح شد و او در پاسخ به خبرنگاری که او را به «تلاش برای دیده شدن به هر قیمتی» متهم کرد، گفت: «من نمی‌خواهم جواب ایشان را بدهم. اما دیده شدن، آن‌قدر که شما فکر می‌کنید برای من مهم نیست. چندی پیش به پیشنهاد دوستی نقدی مثبت درباره بازی خودم در فیلم «شیشلیک» را خواندم اما خبری که بلافاصله پس از آن دیدم درباره فوت علی انصاریان بود که برای من یک تلنگر بود. برای همین می‌خواهم بگویم که زندگی برای من آن‌قدر جدی نیست که فقط برای دیده شدن کار کنم. کار کردن من به این دلیل است که سرگرم باشم.»

او همچنین به شایعه‌ای پرداخت که درباره ابتلایش به کرونا دست به دست می‌شود. بازیگر «پژمان» گفت: «شایعه‌ای که درباره مبتلا شدن من به کرونا منتشر شد شاید شیطنت بوده یا شاید از سر دلسوزی. تقاضا می‌کنم از کسانی که می‌خواهند این اخبار رو منتشر کنند، از صحتش مطلع شوند، چون شرایط جامعه به اندازه کافی متشنج است

شیشلیک همچنان پیشتاز است

پس از گذشت هفت روز همچنان مردم بیشتر از هر فیلمی در جشنواره به تماشای فیلم «شیشلیک» به کارگردانی محمدحسین مهدویان نشسته‌اند و این فیلم در آرای مردمی نیز پیشتاز است. در این فیلم بازی پژمان جمشیدی مورد تحسین قرار گرفته است و نقش مقابلش را رضا عطاران بازی می‌کند.

«شیشلیک» برای رسیدن به سیمرغ مردمی باید «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار و «بی‌ همه چیز» از محسن قرایی را شکست دهد. این فیلم‌های با فاصله اندکی پشت سر «شیشلیک» ایستاده‌اند.

سه فیلم پرفروش جشنواره ۳۹ فجر، همچون روزهای گذشته، به ترتیب عبارتند از «شیشلیک» (۱۶۰۷۴ بلیت)، «ابلق» (۱۵۶۳۷ بلیت) و «بی همه چیز» (۱۴۷۵۶ بلیت).

همچنین تا این‌جای جشنواره، «شیشلیک» ساخته محمدحسین مهدویان، «ابلق» کارِ نرگس آبیار و «بی همه چیز» به کارگردانی محسن قرائی، به ترتیب، پیشتازان کسب آرای مردمی هستند.

حضور پررنگ زنان فیلمساز در جشنواره سی‌ونهم

نگاهی به به فهرست اسامی فیلمسازان فجر سی‌ونهم نشان می‌دهد که حضور فیلمسازان زن در این دوره قابل توجه است. در مقایسه با سی و هشتمین، حضور فیلمسازان زن در این دوره از جشنواره فیلم فجر ۱۶ درصد رشد داشته است.

از پاسخ پژمان جمشیدی به یک اتهام تا حرکت جالب حامد بهداد و باران کوثری

در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ)، سه فیلم «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار، «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی و «تی‌تی» به کارگردانی آیدا پناهنده در بین ۱۶ فیلم نامزدشده بخش سودای سیمرغ، توسط فیلمسازان زن ساخته شده‌اند. 

فیلمی که بدون جمشید هاشم‌پور ساخته نمی‌شد

حضور حامد بهداد و باران کوثری در نشست خبری فیلم «گیج‌گاه» و حرکت بهداشتی آن‌ها مورد توجه عکاسان قرار گرفت. آن‌ها در فیلم «گیج‌گاه» کنار جمشید هاشم‌پور، نادر سلیمانی و بهرنگ علوی بازی کرده‌اند.

جمشید هاشم‌پور که به گفته عادل تبریزی بدون حضورش فیلم ساخته نمی‌شد، در نشست خبری فیلم حضور نداشت و پیامی مکتوب فرستاده بود. پیام را حامد بهداد خواند: «عادل تبریزی، کارگردان جوان، خوش‌ذوق و سرشار از انرژی است که آرزو می‌کنم افق روشنی پیش رویش باشد. پس از رنج‌ها و مرارت‌های بسیار «گیج‌گاه» که فیلمی گرم و شیرین بود، ساخته شد.»

بهداد در ادامه به جایگاه هاشم‌پور در سینمای ایران اشاره کرد و گفت: «جمشید هاشم‌پور بی‌شک یکی از ستاره‌هایی است که مردم را به سینما و تماشای فیلم دعوت کرد و دوباره قهرمان را در سینما تداعی کرد. این بازیگر یک نماد است.»

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1483859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرزاد IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    52 6
    نمیدونم چرا اسرار دارن بگن پزمان جمشیدی بازیگر نیست . انگار جای کسی رو تنگ کرده .
    • حمید IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      7 57
      آری، جا برای فارغ التحصیلان تئاتر و سینما تنگ شده. جا برای اونایی که به هر قیمتی حاضر نیستن وارد فیلم بشن تنگه، جا برای اونا که لابی کثیف ندارن تنگه. کلا مشخص نیست که عرصه تنگه؟ و هی تنگتر می شه؟ کارگردانای ارزشی‌ساز مثل مهدویان، آبیار،... و خیل یکدست تهیه کننده های ارزشی دارن فیلم می سازن.
    • رضا حسنی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      53 7
      جای کسی را تنگ نکرده امان از حسادت و تنبلی فارغ ازتحصیلان هنرپر مدعای ترسوی بی هنر.
    • انا IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      36 3
      در جواب اقا حمید بگم استعداد و هنر آقای جمشیدی باعث شده تو چشم باشه اگه بازیگری بهش نقش نمیدن مشکل آقای جمشیدی نیست مشکل اون بازیگر که هنر نداره فقط تحصیلاتش داره اگه فیلمی خانم آبیار و دیده باشی هیچوقت درباره اش اینجور حرف نمیزنی معلومه خودت سواد و استعداد بازیگری نداری
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    45 2
    این حسادت آشکار، مایه ننگ هنرمندان است جمشیدی حتما بازیگر خوبیست که در انتخاب اکثر کارگردانان هست و تبدیل به پول سازترین بازیگر سال شده است
  • لنا IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    38 0
    اگر برای دیده شدن بازیگر شده دستش درد نکنه ما دوسش داریم و خوبیش به اینه برای دیده شدن دست به هر کار کثیفی نمی زنه مثل اون خبرنگار ... نیست که برای دیده شدن هر کاری می‌کنه
  • علی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    39 0
    پژمان بعنوان بازیگری توانمندمطرح است وفوتبال ربطی به استعدادبازیگری اوندارد.
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    22 0
    بهترین داوران مردم هستند وقتی مردم پژمان جمشیدی رو دوست دارند یعنی اینکه تو کارش موفق بوده بنابراین تخریب این بازیگر توانا و دوست داشتنی اونهم ازروی حسادت کار نمیکنه خودتونو خسته نکنید وواقعیتو بپذیرید
  • هموطن IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    20 0
    بابادخیلی خوب بازی میکنه وبا استعداده چرا اخه حسادت میکنن
  • US ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    21 2
    اینکه اقای جمشیدی هم درفوتبال وهم دردنیای بازیگری درخشیده به خاطرکاروتلاش واستعداد...بوده.هرکسی درهرعرصه ای باتلاش میتونه موفق باشه.هیچ کسی بانق زدن به جایی نرسیده.ایشون مردمی ودوست داشتنی هستند.بایک کلمه ارزشی!زحمات یکدیگرروبربادندیم.
  • N IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
    12 1
    ایشون به عنوان یک بازیگر بسیار توانمند هستند و امیدوارم همیشه بدرخشند