محمدزاده: پیش از «عصرجدید» مسابقه استعدادیابی داشتیم

ایسنا نوشت: مراسم تجلیل از دو هنرمند رادیو ـ جواد انصافی و امیر پارسا ـ که اغلب مخاطبان آنها را با شخصیت های «اوستا و عبدلی» به یاد دارند، صبح امروز در ساختمان شهدای رادیو با حضور علی بخشی زاده (معاون صدا)، محمدجعفر محمدزاده (مدیر رادیو ایران) و اهالی رادیو برگزار شد.

 محمدجعفر محمدزاده ـ مدیر رادیو ایران در این مراسم با اشاره به برنامه‌های طنز رادیو ایران در اداوار مختلف، اظهار کرد: مخاطب برنامه هایی از جنس «صبح جمعه» (۴۰ سال)، «کوی نشاط» (۱۰ سال)، «جارچی» و «ساعت خنده» را می خواهد. برنامه هایی که از جنس طنز به معنای واقعی هستند و نه هجو؛ چرا که هجو دشمنی و کینه می آورد. ما نیز در رادیو ایران به دنبال طنز به معنای واقعی اش هستیم و معتقدیم با طنز می شود درجه حرارت و فشار جامعه را سنجید.

محمدزاده با اشاره به تجلیل از پیشکسوتان رادیو که از سال‌های گذشته تاکنون در رادیو ایران ادامه داشته است، یادآور شد: افتخار نداشتیم از مرحوم منوچهر نوذری در طول سال های گذشته تجلیل کنیم و تجلیل از ایشان جایش در رادیو خالی بود، به همین منظور از خانواده این هنرمند تجلیل به عمل آمد. صادق عبداللهی مدتی پس از تجلیلشان از دنیا رفتند. خانم ها شمسی فضل اللهی و مریم نشیبا که سالیان سال است برنامه «گلبانگ» را در  رادیو اجرا می کنند و مردم به واسطه صدای ایشان این برنامه را گوش می دهند( برنامه ای که اگر یک روز پخش نشود، با واکنش مخاطبان روبرو می‌شود)، همچنین آقایان عباس محبی، علیرضا جاویدنیا و امیر نوری از جمله پیشکسوتان رادیو هستند که از آنها تجلیل به عمل آمد.

وی با بیان اینکه به رادیو جفا شده است، در این زمینه گفت: بسیاری از هنرمندان ابتدا رادیویی بوده و سپس به تلویزیون رفته اند. برای مثال دو هنرمند عزیز، جواد انصافی و امیر پارسا که با برنامه «اوستا و عبدلی» شناخته شده اند، ابتدا چهره رادیویی بوده‌اند و از رادیو به عرصه تلویزیون رسیدند.

مدیر رادیو ایران در پایان با اشاره به برگزاری اختتامیه فصل ۷ و ۸ برنامه «یک دو صدا» و تجلیل از برگزیدگان، اظهار کرد: قبل از اینکه در تلویزیون «عصر جدید» تولید و پخش شود، ما در رادیو برنامه «یک دو صدا» را در زمینه استعدادیابی و زمینه های دیگر داشتیم.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =