الهام علی اف سالگرد پیروزی انقلاب را تبریک گفت

ایرنا نوشت:"الهام علی اف" رییس جمهوری آذربایجان روز سه شنبه در پیامی به حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی را به دولت و ملت ایران تبریک گفت.

به گزارش سفارت ایران در باکو ، "علی اف" در این پیام خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی - جشن ملی جمهوری اسلامی را از جانب خود و به نمایندگی از مردم جمهوری آذربایجان به دولت و ملت ایران صمیمانه تبریک گفت.

در بخشی از پیام رییس جمهوری آذربایجان آمده است: روابط دوجانبه جمهوری آذربایجان و ایران به ویژه در سالهای اخیر به صورت صعودی توسعه یافته و شکل جدیدی کسب کرده است. سفرهای متقابل متعدد ، اسناد امضا شده ، پروژه های مشترک اجرا شده از جمله فعالیت موفقیت آمیز کمیسیون مشترک دو کشور در روابط رو به گسترش ما نقش مهم ایفا می کند.

در پیام اصافه شد: با آزادسازی سرزمین های تاریخی جمهوری آذربایجان از اشغال، مرز دولتی جمهوری آذربایجان و ایران کاملا احیا شده است. بدون شک این شرایط جدید از نظر تقویت بیش از پیش روابط دوجانبه و توسعه همکاری های منطقه ای فرصت های بزرگی را نوید می دهد.

رییس جمهوری آذربایجان افزود :باور دارم مناسبات جمهوری آذربایجان و ایران که برپایه احترام متقابل و حسن همجواری استوار است ، مطابق با منافع دو کشور از این پس نیز توسعه خواهد یافت و به تقویت ثبات و امنیت در قفقاز جنوبی کمک خواهد کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1484871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =