نمایندگان به شهرداری‌ها اجازه دادند تا مبلغ 16 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت را برای اجرای طرح‌های قطار شهری منتشر کنند.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه بررسی جزئیات بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 90 به شهردرای‌ها اجازه داده شد تا مبلغ 16هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های قطارهای شهری موضوع پیوست شماره یک این قانون با تضمین بازپرداخت اصل و سود به نسبت 50 درصد دولت و 50 درصد شهرداری‌ها منتشر کنند.

علاوه بر این نمایندگان مجلس موافقت کردند حداکثر 5 درصد میزان سپرده بانک مرکزی و بانک عامل در انتشار اوراق مشارکت شهرداری ها، در حساب کوتاه مدت سپرده گذاری شود.

به موجب این مصوبه به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آن اجازه داده شد به طور مشترک یا انفرادی یا مجوز بانک مرکزی و تأیید وزارت کشور تا سقف هفتاد هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت با تضمین خود و تعهد پرداخت اصل و سود توسط شهرداری‌ها منتشر نمایند. میزان سپرده بانک مرکزی و بانک عامل حداکثر پنج درصد است که در حساب کوتاه مدت سپرده‌گذاری می‌شود و سود اوراق مطابق با دستگاه و شرکت‌های دولتی تعیین می‌گردد.

همچنین براساس تبصره این بند شهرداری‌هایی که مدارک مورد نیاز را تا پایان سال 1389 به بانک مرکزی تحویل داده‌اند می‌توانند در سال 1390 از محل اعتبارات اوراق مشارکت باقی‌مانده سال 1389 استفاده کنند.

47/29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =