افشای یک دیدار در سوریه؛غرب اینبار چه خوابی برای مردم منطقه دیده است؟

ایسنا نوشت: منابع آگاه از دیدار نمایندگان دستگاه های اطلاعاتی غرب با سرکرده‌های میدانی داعش در سوریه پرده برداشتند.

 یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک فاش کرد: طبق اطلاعات موثق موجود، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون چندین دیدار میان نمایندگان دستگاه‌های امنیتی آمریکا، فرانسه، انگلیس و چند کشور منطقه با سرکرده‌های داعش در منطقه التنف سوریه تحت اشغال آمریکا و دیگر کشورهای همسایه سوریه انجام شده است.

این منبع گفت که در این دیدارها سرکرده‌های میدانی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی حضور داشته‌اند.

وی افزود: در این دیدارها درباره تشدید حملات علیه نیروهای دولت سوریه، نیروهای همپیمان آنها و همچنین پایگاه‌های نظامی روسیه در سوریه گفت‌وگو شده است.

طبق گفته این منیع، کلیساها، مساجد و اماکن عبادت فرقه‌های مختلف در سوریه به عنوان هدف این حملات تعیین شده است و طبق توافقی که میان آنها برای هماهنگی تلاش‌ها صورت گرفته است، گروه‌های تروریستی باید به پول، فن آوری‌، مهمات و سیستم‌های مدرن تسلیحاتی مجهز شوند.

این منبع در ادامه تصریح کرد: عناصر داعشی که به عراق منتقل می‌شوند و از زندان‌ها و اردوگاه‌های بازداشت موقت در مناطق تحت کنترل کردها در غرب رود فرات آزاد می‌شوند، تحت نظارت مربیان آمریکایی تحت آموزش‌های ویژه قرار می‌گیرند و از آنها برای انجام حملات مذکور استفاده می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: همچنین قرار است که از سلول‌های مخفی گروه‌های تروریستی در جنوب و جنوب غربی سوریه و شهرهای بزرگ در مرکز این کشور استفاده شود.

این منبع ادامه داد: آنچه باعث نگرانی بوده، این است که اولویت در اهداف تروریست‌های تحت امر دستگاه‌های اطلاعاتی غربی، نظامیان روس مستقر در سوریه هستند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1485749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    6 2
    یکی از دلایل متوقف کردن جنگ یمن هم همین بوده تا عربستان و آمریکا بتونند تمرکز رو روی سوریه و متحدانش بذارن خصوصا روسیه که مانعی سخت برای آمریکا و غرب در سوریه محسوب میشه
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۵
    2 3
    جای سردار خالی که دوباره مچالشون کنه
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۶
    1 2
    داعش بدست قطر ساخته شد. چرا واقعیت را تغییر می دهید؟