ادعای دیپلمات ارشد سعودی درباره تروریستی خواندن جنبش انصارالله

ایرنا نوشت: دیپلمات ارشد سعودی ادعا کرد: به رغم اینکه آمریکا تصمیم خود برای قراردادن نام «جنبش انصارالله» از لیست «گروه های تروریستی خارجی» را لغو کرده، اما ریاض «حوثی‌ها» (انصارالله) را همچنان یک سازمان تروریستی می‌داند.

«عبدالله المعلمی» نماینده دائم عربستان در سازمان ملل امروز (یکشنبه) در مصاحبه با پایگاه اطلاع‌رسانی «الشرق نیوز» گفت که دولت «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا به رغم طرح پیشنهادهای جایگزین به منظور پیشگیری از تشدید اوضاع انسانی در یمن، این اقدام را انجام داد. 

وی ادامه داد: به رغم این، ما هنوز شبه نظامیان حوثی (جنبش انصارالله یمن) را یک سازمان تروریستی می‌دانیم و با تهدیدهای آن‌ها که با اقدام نظامی انجام می‌شود، مقابله می‌کنیم. 

این دیپلمات سعودی با این ادعا که طرف عربستانی حملات اخیر حوثی‌ها (انصارالله) به فرودگاه «ابها» در جنوب غرب عربستان را به «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان اطلاع داده تا تصویر واضحی از این سازمان شکل بگیرد، افزود: این حملات موجب می‌شود تا عربستان برای محافظت از مرزهای خود برنامه‌های دیگری را اتخاذ کند.  

به گفته وی، شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته آینده جلسه ویژه‌ای درباره پرونده یمن برگزار خواهد کرد. 

المعلمی با بیان اینکه ریاض خواستار تعامل بیشتر است تا اقدامات قاطع و فوری برای دفع حملات مکرر از یمن انجام شود، افزود: یک حرکت بین‌المللی فزاینده و شتابان وجود دارد، زیرا همه به دنبال دستیابی به یک راه حل سیاسی (برای یمن) هستند و در تلاشند تا به راه‌ها و روش‌های مختلف پرونده را حل و فصل و مسئولان انصارالله را مجبور به پاسخگویی کنند.  

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از پنجشنبه گذشته در پاسخ به حملات هوایی متجاوزان سعودی به شهرها و مناطق مسکونی این کشور در چهار مرحله با هواپیمای بدون سرنشین «صماد سه» و «قاصف ۲k » اماکن حساس نظامی در فرودگاه بین‌المللی ابها و پایگاه «ملک خالد» در «خمیس مشیط» در خاک عربستان را هدف قرار داده‌اند.  

آمریکا تصمیم گرفت با اعمال تحریم‌هایی علیه برخی از رهبران ارشد انصارالله از روز سه شنبه آینده این گروه که پیش از این، توسط دولت «دونالد ترامپ» در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار گرفته بود را از لیست یاد شده خارج کند.    

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.  

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.  

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =