تلفات پرندگان مهاجر هنوز به سواحل گلستان نرسیده است

ایسنا نوشت: رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش اداره کل محیط‌ زیست گلستان گفت: امسال تاکنون تلفات پرندگان مهاجر در سواحل بندرگز و بندر ترکمن در شرق خلیج گرگان مشاهده نشده است.

محمود شکیبا اظهار کرد: از حدود ۲ هفته گذشته تلفات پرندگان مهاجر آبزی در تالاب میانکاله و بخش غربی خلیج گرگان در محدوده استان مازندران آغاز شده اما هنوز این تلفات در شهرستان‌های بندرگز و بندر ترکمن در محدوده استان گلستان گزارش نشده است و تنها چندین مورد تلفات را در مرز بین دو استان داشتیم.

وی با اشاره به مرگ‌ومیر سال گذشته پرندگان در خلیج گرگان، بیان کرد: سال گذشته تلفات پرندگان مهاجر از بخش غربی خلیج در محدوده استان مازندران آغاز و بعد از مدتی به سواحل گلستان رسیده بود. اینکه امسال این تلفات در سواحل گلستان تکرار می‌شود، قابل پیش‌بینی نیست و امیدواریم این اتفاق تلخ رخ ندهد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش محیط‌ زیست گلستان تصریح کرد: پایش سواحل بندرگز و بندر ترکمن به شکل روزانه و مستمر ادامه دارد.

شکیبا با بیان اینکه پرندگان مهاجر تا اواخر اسفندماه در خلیج گرگان حضور دارند، گفت: چنگر، انواع مرغابی‌ها، فلامینگو و...، عمده گونه‌هایی هستند که همزمان با سرد شدن هوا در نیمکره شمالی به این منطقه مهاجرت می‌کنند.

وی بیان کرد: امسال تاکنون در تالاب‌ها و دیگر نقاط استان، تلفات غیرعادی حیات‌وحش گزارش نشده است.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات‌وحش محیط‌زیست گلستان تأکید کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده پرندگان بیمار یا تلفات غیرعادی پرندگان، مراتب را از طریق شماره ۱۵۴۰ به سازمان حفاظت محیط‌زیست گزارش کنند.

بر اساس اعلام محیط‌زیست مازندران، از ۱۷ روز گذشته تاکنون بالغ‌بر ۶۵۰۰ قطعه لاشه پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله جمع‌آوری شده است. گونه‌های تلف شده شامل چنگر معمولی، فلامینگو و مرغابی بودند.

علت مرگ پرندگان در تالاب میانکاله پس از بررسی سازمان دامپزشکی، همانند سال گذشته سم بوتولیسم اعلام شد.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =