میرکل میراث فرهنگی، گردشگری پروژه شهر گردشگری در البرز اجرایی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز اعلام کرد که با موافقت مسوولان کشوری پروژه شهرگردشگری با هدف رونق اقتصادی و فرهنگی در این استان اجرایی می شود.

به گزارش خبرآنلاین البرز «فریدون محمدی» اظهار داشت: این موضوع در نشستی با حضور مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی بررسی و با اجرایی شدن آن در استان البرز موافقت شد.
وی ادامه داد: پروژه شهر گردشگری یکی از طرح‌های مهم صنعت گردشگری با محوریت علمی - تحقیقاتی و اجرایی در دنیا بوده که از سال گذشته در ایران کلید خورده  است.
مدیرکل میراث فرهنگی البرز بیان داشت: در قالب این پروژه، استانداردهای فنی لازم برای جذب گردشگر داخلی و خارجی در شهر داوطلب و پایلوت مدنظر قرار گرفته و شاخصه‌هایی از قبیل ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی، جاذبه‌های گردشگری، استانداردهای مراکز اقامتی و پذیرایی، تعداد آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و امثال آن توسط کارشناسان  وزارت‌ میراث فرهنگی مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.
محمدی گفت : در اجرای این پروژه مکان های پذیرایی شهر گردشگری گواهینامه یک تا پنج ستاره دریافت خواهند کرد.
وی  اظهار داشت:  همچنین در اجرای  پروژه شهر گردشگری براساس استانداردهای تقاضامحور، زیرساخت‌ها، امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی ‌های شهر داوطلب ارزیابی می شود که بخشی از این پروژه در قالب پرسشنامه سنجش اطلاعات فعالان حوزه گردشگری و قسمتی نیز سنجش میزان رضایتمندی گردشگران است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی البرز گفت: بر این اساس شهر کرج در صدر فهرست شهرهای انتخابی استان البرز قرار گرفته هرچند با کمبودهایی مواجه است اما دارای ظرفیت ها و  امتیازات قابل توجهی می باشد.
محمدی افزود:  مزیت های شهرکرج موجب شده  تا به عنوان شهر پایلوت در این پروژه انتخاب شود که این مهم یکی از مزایای اجرای پروژه شهر گردشگر محسوب شده تا با بازبینی وضعیت شهر  نقاط ضعف و ‌قوت آن شناسایی شود.
استان البرز دارای بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی و حدود ۲۵۰ مکان رفاهی است.
کلانشهر کرج با یک میلیون و۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارای آثار تاریخی و دیدنی زیادی از جمله کاخ سلیمانیه، کاخ مروارید، کاروانسرای شاه عباسی ، پل دختر،  رودخانه کرج و جاده گردشگری کرج - چالوس است.
جاده گردشگری کرج - چالوس و آثار تاریخی ۹ هزار ساله  از جمله  جلوه های طبیعی و تاریخی استان هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =