دهقانی: وابستگی ۵۰ درصدی بودجه به نفت /باید بودجه را واقعی کنیم

نماینده مردم ورزقان در مجلس گفت: نیم میلیون بشکه به میزان فروش نفت در سال آینده اضافه شده که تحقق آن مشخص نیست و لایحه بودجه بیش از ۵۰ درصد به فروش نفت وابستگی دارد.

به گزارش خبرآنلاین، الهویردی دهقانی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه با تغییرات اصلاحی دولت برای سال 1400 کل کشور ضمن مخالفت با کلیات آن گفت: بودجه به دلیل نواقص فراوان توسط نمایندگان رد شد، اگر قرار بود همین لایحه قبلی به مجلس ارائه شود، نباید آن را رد می‌کردیم. تغییرات لایحه ارائه شده قابل توجه نیست و کمیسیون تلفیق این تغییرات را اعمال کرده بود.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه وابستگی بودجه به نفت کم نشده و بیش از 50 درصد لایحه به نفت وابستگی دارد، تصریح  کرد: بودجه با محوریت مذاکره با آمریکا بسته شده است، نیم میلیون بشکه به میزان فروش نفت افزوده شده که تحقق آن مشخص نیست.  

وی با تأکید بر اینکه باید بودجه را واقعی کنیم تا اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند، افزود: چه زمانی باید نسبت به اصلاح بودجه اقدام کنیم، می‌توانیم با ارائه بودجه سه دوازدهم و تصویب آن دولت را به سمت ارائه بودجه حقیقی تشویق کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از منابع جدید در لایحه بودجه خبری نیست، ادامه داد: فرار مالیاتی زیادی در بودجه سال آینده وجود دارد، دولت از اخذ مالیات افراد پردرآمد غفلت کرده است.

دهقانی با تأکید بر اینکه منابع بودجه پایدار نیست و با کسری بودجه مواجه می‌شویم، بیان کرد: منابعی برای اشتغالزایی و اجرای پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته نشده است، برای اصلاح ساختار بودجه باید لایحه ارائه شده را رد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: بی‌عدالتی‌های موجود در لوایح بودجه تکرار شده است، بسیاری از شهرستان‌های محروم آرزو دارند برای پروژه‌های عمرانی مجوز دریافت کنند. ارائه بودجه سه دوازدهم خللی در کشور ایجاد نمی‌کند.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =