پیام شفیعی‌کدکنی برای ۱۰۰سالگی سمیعی‌گیلانی

دکتر شفیعی کدکنی، در پیامی، استاد سمیعی گیلانی را، اندیشمندی دانست که به مدت ۸۰ سال، شب و روز در راه بهروزی اجتماعی مردم و در راه تعالی فرهنگ ملی ایران کوشیده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدرضا شفیعی‌کدکنی، در پیامی، صدمین سالگرد تولد احمد سمیعی‌گیلانی را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: «در این ایام، استاد فرزانه ما، احمد سمیعی گیلانی، یکصدساله شد. قرن ما از حضور فعالِ او روشنایی‌های بسیاری یافت. اگر بیست سال دوران دبستان و دبیرستان او را از این صد سال کم کنیم، هشتاد سال از این صد سال شب و روز در راه بهروزی اجتماعی مردمِ ایران و در راه تعالی فرهنگِ ملی ما سپری شده است.

این‌چنین سعادتی نصیب کم‌تر کسی از مردم روزگارِ ما بوده است. برای او، در قرن دوم زندگی‌اش، دیرسال‌ها سلامت و نشاطِ کارِ علمی آرزو دارم و یقین دارم که او، با همان دقت و نشاطِ قرنِ نخستینِ عمرش، سال‌ها و سال‌ها به فرهنگِ ایران‌زمین و زبان فارسی خدمت‌های بزرگ دیگری خواهد کرد.»

احمد سمیعی‌گیلانی، مترجم، نویسنده، ویراستار پیشکسوت کشورمان و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی است که افزون بر آموزش شاگردانی بسیار، آثاری چون «نگارش و ویرایش»، «شیوه‌نامه دانشنامه جهان اسلام»، «آیین نگارش»، «ادبیات ساسانی»، «دلدار و دلباخته»، «خیال‌پروری‌های تفرجگر انزواجو»، «چیزها»، «ساخت‌های نحوی» و ... به یادگار گذاشته است.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1486917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =