آقایی که تیم نداری! برو تیم بگیر و دست از سر استقلال بردار

مهدی پاشازاده گفت: مشکل اصلی استقلال بیشتر از همه نوسان است. یک بازی مثل تراکتور خوب بود ولی بعد نوسان داشت.بخش دیگر هم وضعیت نابسامان بازیکنان مثل اعتراضات میلیچ و دیاباته است که قرار بود به تیم کمک کنند ولی وقتی وضعیت‌شان به گونه‌ای رقم می خورد که در کار فنی هم تاثیر می‌گذارد.

سپهر ستاری: استقلال پس از شکست تلخ مقابل سپاهان روزهای پرحاشیه‌ای را می‌گذارند و هواداران این تیم این روزها شدیدا خواهان برکناری محمود فکری هستند که تیمش علی‌رغم حضور در رتبه‌های بالای جدول نتوانسته انتظاراتشان را فراهم کند. به همین بهانه با مهدی پاشازاده هم‌کلام شدیم و درباره آخرین وضعیت استقلال از او پرسیدیم:

*اول از همه درباره عملکرد فنی استقلال در نیم فصل اول بگویید؟

در نیم فصل اول به هیچ تیمی نمره مثبت نمی‌دهم و همه تیم‌ها نوسان داشتند. بعضی تیم‌ها با سیاست بازی کردند و نتیجه گرفتند ولی بعضی‌ها بالا و پایین داشتند مثل نساجی که شروع خوبی داشت ولی افت کرد. هیچ تیمی ثبات لازم را نداشت. استقلال هم از این قاعده مستثنی نبود و مشکلاتی داشت ولی از اول نسبتا بالای هفتاد بود.

*آیا می‌توان به محمود فکری و کادرش در نیم فصل اول نمره قبولی داد؟

ببینید به نظرم نمره دادن برای آخر فصل است و نیم فصل به تیمی جام نمی‌دهند. خیلی تیم‌ها نیم فصل اول قهرمان بودند ولی آخر فصل سقوط کردند. وقتی تیم تا هفته یکی مانده به آخر صدر جدول بوده یعنی عملکرد خوبی داشته ولی یک سری مشکلات دارد که این را نمی‌توان کتمان کرد. با همه این مشکلات اما کادرفنی توانست تا بازی آخر تیم را در صدر حفظ کند و الآن هم 2-3 امتیاز فاصله است و چیزی نیست که نتوان جبران کرد. مشکلات، حاشیه‌ها و کمبودها بوده و ...کادرفنی را اذیت کرده اما نمی‌توان کتمان کرد که تیم مشکلات فنی هم دارد.

*این که می‌گویند کادر فنی استقلال در سطح این تیم نیست را قبول دارید؟

من موافق این نیستم چون همکاران و دوستانم هستند و این را باید باشگاه و خود سرمربی تصمیم بگیرند که کادرفنی تغییر کند یا نه. 

*مهم‌ترین مشکل استقلال را چه می‌دانید؟

 مشکل اصلی استقلال بیشتر از همه نوسان است. یک بازی مثل تراکتور خوب بود ولی بعد نوسان داشت.بخش دیگر هم وضعیت نابسامان بازیکنان مثل اعتراضات میلیچ و دیاباته است که قرار بود به تیم کمک کنند ولی وقتی وضعیت‌شان به گونه‌ای رقم می خورد که در کار فنی هم تاثیر می‌گذارد. ما همه را به کادرفنی ربط می‌دهیم ولی خود بازیکنان هم هستند؛ درست است که بازیکنان پول نگرفته‌اند ولی این همیشه از وقتی ما در استقلال بازی می‌کردیم در استقلال بوده و تیم‌های دیگری هم این مشکلات را دارند. اینجا هم استقلال است و وقتی به این تیم می‌آیی باید خیلی چیزها را تحمل کنی وگرنه برو فولاد یا سایپا بازی کن و پولت را نقد بگیر. مشکل بعدی هجمه‌ای است که از بیرون یک سری اساتید وارد می‌کنند؛ آقایی که تیم نداری، برو تیم بگیر و دست از سر استقلال بردار. آنقدر با فلان افراد جلسه نگذار و بازیکنان را تحریک نکن.

*منظورتان چه کسی است؟!

خودش می‌داند چه کسی را می‌گویم. برو یک تیم بگیر و آنقدر شو بازی نکن. آنقدر مغلطه نکن و بگذار این تیم سر و سامان بگیرد و نفراتت را نفرست که در گوش بازیکنان بخوانند و جلسه بگذارند!

*الان هواداران هم خیلی از وضعیت تیم عصبانی هستند و روز گذشته هم موقع تمرین اعتراض داشتند!

هوادار همیشه حق دارد و بازی زیبا می‌خواهد ولی باید پشت تیمش هم باشد. مدیریت باید مشکلات را حل کند و تیم را شسته رفته به کادرفنی بدهد. فلان بازیکن نیست، زمین تمرین نداریم، از بیرون تلاش می‌کنند به تیم بیایند و خیلی از مشکلات دیگر وجود دارد.

آقایی که تیم نداری! برو تیم بگیر و دست از سر استقلال بردار

*به نظر شما محمود فکری باید برکنار شود یا هم‌چنان نیاز به فرصت دارد؟

کادرفنی خودش باید تصمیم بگیرد و حتما باید نگرشی داشته باشد و خودش تصمیماتی بگیرد و رو به جلو حرکت کند. این که من بگویم وقت بدهید یا اخراج کنید آن وقت می‌شود مثل کسی که فقط در تلویزیون فوتبال نگاه می‌کند. من چون در بطن کار هستم سعی می‌کنم منطقی صحبت کنم. هوادار حق دارد ولی باید پشت تیمش هم باشد. من یک مثالی دارم؛ شما اگر خانواده‌ات با کسی دعوا کند و حق هم بیشتر با طرف مقابل باشد پشت خانواده‌ات می‌ایستی. پس پشت خانواده باشیم و مسائل مان را خودمان حل کنیم و نگذاریم دامن بزنند و هر روز چیزی بسازند.خودمان هم دنبال این هستیم که یک چیزی بسازیم.به نظرم واقعا این بحث‌ها باید تمام شود.

*حواشی مدیریتی و مسائل مالی و کمبود امکانات هم خیلی به تیم ضربه زد. شاید اگر شرایط درست بود اوضاع بهتر می‌شد.

همه این‌ها تاثیرگذار است و نمی‌توان از آن‌ها گذشت. این‌جا استقلال است و باید زمین تمرین و امکانات خوب بیاید و اعضای هیات مدیره و مدیرعامل همه امکانات را باید فراهم کنند. کدام تیم این مشکلات را دارد؟ یا مثلا بحث قراردادها؛ در کدام تیم بازیکن فیکس یک میلیارد و سیصد می‌گیرد و بازیکن ذخیره هشت میلیارد؟

*بحث اصلاح قراردادها هم خیلی حاشیه درست کرد!

همه این‌ها کنار هم چیده شده و نگویید فقط کادرفنی مقصر است. بله کادرفنی ایراد دارد ولی بقیه هم هستند که تاثیر مستقیم دارند. فکر بازیکن باید آزاد باشد.

*به نظر شما استقلال برای نیم فصل دوم در کدام خطوط نیاز به تقویت دارد؟

حتما در خط حمله نیاز به بازیکن وجود دارد. البته اول باید وضعیت بازیکنان را روشن کنند چون تیم بازیکنان خوبی دارد ولی وقتی مثلا آقای دیاباته در نیم فصل فقط سه بازی کرد.خب روی این بازیکن حساب شده است که آقای گل فصل قبل بوده و وقتی شما او را داری قطعا مهاجم نمی‌خری. پس این عدم بهره‌برداری از او به باشگاه برمی‌گردد.

*میلیچ هم چنین شرایطی دارد و خبری از او نیست. الان در خانه نشسته و باید پولش را هم بدهند!

همه این مشکلات به تیم اضافه می‌شود و در زمین و در جاهای حساس خودش را نشان می‌دهد. من نمی‌خواهم از محمود فکری حمایت الکی کنم؛ تیم با همه این مشکلات هرطوری بوده خدا را شکر بالای جدول حضور داشته و الان می‌توان چاره‌اندیشی کرد و نیم فصل متفاوتی را آغاز کرد که طرفداران راضی باشند و بازیکنان و کادرفنی انرژی بگذارند.

بیشتر بخوانید:

تغییرات در کادرفنی استقلال

و ناگهان میلیچ یاد فرهاد مجیدی افتاد/عکس

خوشبینی در پرتغال؛ خلق شگفتی پورتو با طارمی

258 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1487025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    8 13
    بخش اعظم این حاشیه هایی رو که اسم بردی سرمربی و گروهش اگر حرفه ای و کاربلد باشند جمع میکنند و اجازه نمیدن تیم رو به حاشیه ببره در ضمن اگر فشاری روی فکری هست که مثلا میلیچ، دیاباته، ریگی و غفوریو... رو به حاشیه ببرن و از تیم خارج کنند مرد باش و به هوادار بگو وگرنه بهشون انگ اعتراض و مخالفت و ... نزن که این بازیکنان ثابت شده هستند و ثابت کرده اند که به تیم علاقمندند و با جون و دل بازی میکنند.
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    22 12
    مهدی پاشازاده باید الگوی سایر پیشکسوتان باشد . عامل فشار رو کادر فنی استقلال فرهاد مجیدی است که پیچ های هواداری و کانالها را همراه خودش کرده است و یکبار تاحالا از کادر فنی حمایت نکرده و مشخصه چشم به این نیمکت دارد. یکی نیست بهش بگه اقا تو که مربی تیم بودی و خودت با قهرونازت استقلال را از جام دور کردی.
    • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
      5 1
      ایشون اگر ارادتی به استقلال داشت وسط فصل وقتی بازیکن بازیکن استقلال بود به خاطر دریافت پیشنهاد بالاتر نمی‌رفت الوصل امارات.
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    3 0
    منظور از آقایان بدون تیم مجیدی و منصوریان و منظور از بازیکنا ووریا، شجاعیان و مظاهری هست
  • فرهاد IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    4 1
    این استقلالیا یا خانوادۀ استقلال چشونه؟ تو خانوادۀ پرسپولیس از این خبرا نیست یا اگه باشه اینقدر کشنده نیست که در استقلاله...به نظرم منظور پاشازاده فرهاد مجیدیه، اینا چرا اینجورین؟!
  • samad IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    0 2
    فقط تراکتور