فروزنده: اصلاح طلبان عامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند

لطف الله فروزنده، عضو جمعیت ایثارگران انقلاب بر این باور است که اصلاح‌طلبان در کاهش مشارکت مردم در انتخابات مقصرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزاره‌هایی چون مشارکت حداکثری و مشارکت حداقلی در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری، به مهمترین بحث اصولگرایان و اصلاح‌طلبان تبدیل شده‌ است، اصلاح‌طلبان، رقبای اصولگرای خود را علاقه‌مند به مشارکت حداقلی می دانند و در مقابل اصولگرایان، استفاده از واژه مشارکت حداقلی را تنها القاء از سوی رقبای اصلاح‌طلب خود می‌دانند که در حد اتهام است. لطف الله فروزنده، چهره سیاسی اصولگرا بر این باور است که اصلاح‌طلبان در کاهش مشارکت مردم در انتخابات مقصرند. او به خبرگزاری خبرآنلاین می‌گوید:« مشکلاتی که طیف دوم خرداد و اصلاح طلب برای کشور ایجاد کردند آسیب های بسیاری به مشارکت مردم وارد کرد.»

مشارکت محدود اصلا متصور نیست

لطف الله فروزنده در پاسخ به این سوال که ارزیابی شما از میزان مشارکت در انتخابات پیش رو چیست؟، گفت: مشارکت از استراتژی های اصلی نظام بوده و شخص مقام معظم رهبری پرچم دار این کار هستند چون نظام جمهوری اسلامی، یک نظام مردمی است.

عضو جمعیت ایثارگران گفت: خوشبختانه مردم نیز همواره نسبت به مسئله مشارکت در انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری واکنش مثبت نشان داده و در صحنه حضور داشتند. در حال حاضر هم انتخابات با حضور مردم می‌تواند بسیار موثر باشد و آثار خوبی را نیز به دنبال داشته باشد که یقینا مردم ما به این مسئله توجه دارند.

او در پاسخ به این سوال که آیا با ایده برخی سیاسیون مبنی بر مشارکت محدود برای انتخاب گزینه مطلوب موافقید؟ عنوان کرد: بنده بر این باورم که هم مشارکت باشد و هم گزینه مطلوب انتخاب شود در واقع مردم باید کسی را انتخاب کنند که بدانند می تواند کشور را اداره کند. از این رو فکر می کنم مردم به این هوشمندی رسیده اند. در عین حال به دنبال چهره کارآمدی هستند تا مسائل و مشکلاتشان را حل کند. این مسائل منافاتی هم با مشارکت ندارد یعنی ما هم می توانیم مشارکت  و هم چهره مطلوب را داشته باشیم.

فروزنده: اصلاح طلبان عامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند

یقینا مشارکت حداکثری خواهد بود

این فعال سیاسی اصولگراگفت: بنده بر این باورم که مشارکت و انتخاب گزینه مطلوب منافاتی با هم ندارد. به باور بنده مشارکت محدود اصلا متصور نیست. یقینا مشارکت حداکثری است و مردم مشارکت خواهند کرد. 

فروزنده در پاسخ به این سوال که با توجه به مشارکت حداقلی مردم در انتخابات مجلس یازدهم، راه های افزایش مشارکت مردم در انتخابات سال آینده چیست؟ اشاره کرد: کارآمدی دولت در این زمینه بسیار مهم است معمولا وقتی دولت ها کارآمد باشند مردم یقینا از نشاط بیشتری برخوردارند. در زمینه حل مشکلات اقتصادی، دولت دچار ضعف شدیدی است اما اگر تلاش کند در این مدت زمان باقی مانده، کار بهتری انجام دهد موثر خواهد بود.

معاون پارلمانی رییس دولت دهم ادامه داد: امید مردم به آینده بسیار موثر است اینکه رسانه بتواند شرایط را برای مردم تبیین کند همه اینها در مشارکت مردم موثر است. نکته دیگر اینکه چهره هایی که برای کاندیدشدن برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کنند چهره های کارآمد، متدین و معتقد به اصول انقلاب باشند همچنین به وعده هایشان به مردم عمل کنند تا در مقابل مردم هم بتوانند به آنها اعتماد کنند همه این موارد می تواند در افزایش مشارکت موثر باشد.

اصلاح‌طلبان موجب کاهش مشارکت مردم شده‌اند!


فروزنده در پاسخ به این سوال که سهم جریان اصولگرایی را در افزایش مشارکت مردم و تشویق آنها چطور می بینید؟، اظهار کرد: متاسفانه در سالهای اخیر عملکرد مسئولان موجب شد که ما در انتخابات مجلس شاهد کاهش سطح مشارکت مردم باشیم که این مسئله نگرانی هایی را به وجود آورده است. در حقیقت مشکلاتی که طیف دوم خرداد و اصلاح طلب برای کشور ایجاد کردند آسیب های بسیاری به مشارکت مردم وارد کرد.

عضو جمعیت ایثارگران انقلاب  گفت: یقینا جریان اصولگرایی با معرفی چهره های توانمند، دادن وعده های درست و صحیح و در عین حال وعده هایی که امید و نشاط در مردم ایجاد کند می تواند در افزایش مشارکت مردم نقش ایفا کند.

او درباره تلاش و برنامه اصولگرایان برای جذب آراء خاکستری اشاره کرد: ما مردم را دسته بندی نمی کنیم؛ مردم ما مردم متدین و خوبی هستند که به نظام علاقه مندند و اگر ببینند چهره ها، چهره های توانمند، صادق و وفادار به نظام هستند یقینا مشارکت خواهند کرد.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1487085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =