فیلم «وایلد سالومه»‌ به کارگردانی آل پاچینو اولین بار در دنیا در شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز روی پرده می‌رود.

به گزارش خبرآنلاین، برگزارکنندگان جشنواره ونیز همچنین با اعطای جایزه «افتخار فیلمساز ژیگر لوکولتر» از بازیگر و کارگردان سرشناس آمریکایی تقدیر می‌کنند.

«وایلد سالومه» سومین فیلم بلند آل پاچینو در مقام کارگردان و شخصی‌ترین پروژه او تاکنون است. این مستند نامعمول به پیچیدگی‌های «سالومه» به عنوان نامتعارف‌ترین نمایش اسکار وایلد می‌پردازد. پاچینو خود در «وایلد سالومه» بازی کرده و جسیکا چاستین («درخت زندگی») نقش اصلی را به عهده دارد.

پاچینو 72 ساله در بیانیه‌ای از «وایلد سالومه» به عنوان «مکاشفه‌ای در دنیای اسکار وایلدِ هنرمند و «سالومه» به عنوان اثری که همیشه زنده است» یاد کرد.

برگزارکنندگان جشنواره ونیز هم آن را «یک نگاه بی‌سابقه به ادیسه پاچینو از پشت صحنه و یک کلاس پیشرفته برای درک این نماد فرهنگی» نامیدند.

آنها گفتند: «"وایلد سالومه" بی‌شباهت با هر مستند دیگر و بیانگر نگاه عمیق یکی از بزرگترین هنرمندان دوران به مذهب، ادبیات، سیاست و خشونت است.»

«وایلد سالومه» اولین بار در دنیا چهارم سپتامبر (13 شهریور) در لیدو روی پرده می‌رود و پس از آن پاچینو در مراسمی با جایزه «افتخار فیلمساز» مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

این جایزه به هنرمندی تعلق می‌گیرد که تاثیری ماندگار بر سینمای معاصر داشته و پیشتر آنیس واردا، عباس کیارستمی و سیلوستر استالونه آن را گرفته‌اند. «افتخار فیلمساز» نخستین بار به تاکشی کیتانو فیلمساز ژاپنی اعطا شد و نام جایزه نیز از یکی از فیلم‌های او گرفته شده است.

مارکو مولر، مدیر هنری جشنواره ونیز درباره پاچینو گفت: «او یک کارگردان فوق‌العاده با تجربیات پرارزش و بدیع است که دنیای سینمای معاصر را پربار می‌کند.»

مستند «در جستجوی ریچارد» با موضوع شکسپیر و «قهوه چینی» که اقتباسی از نمایشنامه آیرا لوییس است، دو فیلم دیگر پاچینو در مقام کارگردان هستند.

این بازیگر و کارگردان نیویورکی برای فیلم‌های «پدرخوانده»، «سرپیکو»، «پدرخوانده: قسمت 2»، «بعد از ظهر نحس»، «... و عدالت برای همه»، «دیک تریسی» و «گلن گری گلن راس» نامزد اسکار بود و سال 1993 برای «بوی خوش زن» برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

شصت و هشتمین جشنواره فیلم ونیز 31 اوت تا 10 سپتامبر (9 تا 19 شهریور) برگزار می‌شود.

ورایتی / 4 مه / ترجمه: علی افتخاری

58

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 148768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =