مصایب زلزله‌زدگان سی‌سخت زیر برف و باران شدید

ایرنا نوشت: حالا که هیجان و شوک اولیه ناشی از وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری شهر سی سخت فروکش کرده است برخی کمبودها شرایط مردم را سخت تر و آنها را نگران کرده است.

با اینکه مسئولان بلافاصله اقدام به راه اندازی ۲ کمپ اسکان برای زلزله زدگان کردند اما این کمپ ها با استقبال مردم روبه رو نشده و خالی مانده است این در حالی است که منازل مسکونی در این زمین لرزه آسیب جدی دیده اند و وسایل درون ساختمانها نیز از بین رفته اند.در واقع این عدم تمایل مردم به حضور در کمپ های اسکان موضوعی کاملا طبیعی است.

از یک سو ازدحام در کمپ ها خطر شیوع ویروس کرونا را افزایش می دهد و از سوی دیگر در هیچ بحرانی مردم حاضر به ترک خانه های خود نیستند چون همیشه با همه تمهیدات امنیتی و انتظامی که اندیشیده می شود باز هم مردم نگران هستند که با رها کردن خانه و زندگی خود مورد سرقت قرار گیرند.

برخی نارضایتی ها به روند امداد رسانی نیز به همین مساله باز می گردد. مسِئولان برای سرعت و نظم بخشیدن به روند امداد رسانی چادرهای هلال احمر را در یک مکان واحد برپا می کنند اما مردم ترجیح می دهند اگر قرار است در چادر مستقر باشند به خانه هایشان نزدیک باشند.

اما یکی از مشکلاتی که پس از هیجانات و شوک  اولیه مردم را اذیت می کند تعطیلی تمامی نانوایی ها، سوپرمارکت ها ، رستوران  و به طور کلی فروشگاه ها است. در شرایطی که ساعتهای زیادی از زلزله گذشته و مردم همچنان جرات حضور در خانه ها را ندارند دسترسی به فروشگاه هایی که بتوانند نیازهای اولیه خود را تامین کنند می تواند بار و فشار روانی ناشی از خسارات را کمتر کند.

ترس از کوچک نمایی زلزله و خسارت های ناشی از آن نیز یکی از مسائلی است که هم در سطح شهر و هم در فضای مجازی مطرح است. ساکنان این شهر نگران هستند گزارشهای رسانه ملی مبنی بر جزئی بودن خسارت ها مبنای تصمیم و اقدام مسئولان در سطح ملی قرار گیرد و این شهر با همه مشکلات و خسارات تنها رها شود.

 بارش حدود ۵۰ میلیمتری باران و برف و در شهر سی سخت و تداوم بارندگی  تا شب،  ترس و نگرانی را برای سخت تر شدن شب بیشتر کرده است.

رواج شایعات همواره بخش لاینفک حوادث در همه جای دنیاست که سی سخت نیز از این شایعات دور نمانده است و این شایعات به دغدغه های مردم دامن زده است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر ، ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه ؛چهارشنبه شب شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا را در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد این زمین لرزه در عمق ۸ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است .

زلزله در فاصله ۱۰ کیلومتری سی‌سخت در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داده است .

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1487737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =