سامانه رهتاب به داد مرغ و تخم مرغ در اصفهان رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: سامانه رهتاب قیمت مرغ و تخم مرغ را کنترل می کند تا با قیمت مصوب در بازار عرضه شود.

سید حسن قاضی عسگر در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین، با اشاره به تشکیل کارگروه تنظیم بازار برای مدیریت تولید و عرضه محصول مرغ و تخم مرغ در استان اصفهان اظهار داشت: گزارشی مبسوطی توسط کمیته مرغ و تخم مرغ استان اصفهان ارائه شد که نشان می داد عرضه و تقاضا به تنهایی قیمت مرغ و تخم مرغ را درکشور تعیین نمی کند.

وی افزود: عوامل متعددی بر روند قیمت مرغ و تخم مرغ تاثیر دارند که ما سعی کردیم با ارائه راه حل دقیق و موثق این موضوع را در استان اصفهان حل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با بیان اینکه در آذرماه بالغ بر ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تن جوجه ریزی انجام شد، گفت: این میزان جوجه ریزی در دی ماه به ۹ میلیون و ۶۳۰ هزار تن افزایش یافت که این جوجه ها راهی بازار شده است و از روز گذشته کاهش قیمت محصول مرغ را به همراه داشته است.

وی بیان داشت: درصدد هستیم قیمت محصول مرغ را به قیمت مصوب کارگروه تنظیم بازار که مرغ زنده را ۱۵ هزار و مرغ کشتارگاه به ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان در استان اصفهان نزدیک کنیم.

افزایش تعداد واحدهای عرضه مرغ یارانه ای در اصفهان

قاضی عسگر با اشاره به اینکه تعداد واحدهای فروش مرغ یارانه ای در استان اصفهان افزایش می یابد، اظهار داشت: علاوه بر فروشگاه های بزرگ نظیر کوثر، رفاه و ... محل توزیع مرغ های یارانه ای در استان اصفهان افزایش خواهد یافت.

وی افزود: دولت ۷۲ درصد نهاده های دامی و طیور را به صورت یارانه پرداخت می کند و ۲۸ درصد آن توسط واحدهای مرغ داری پرداخت می شود.

ثبت کشتار مرغ در سامانه رهتاب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه هر شب ۵۳۰ تن مرغ زنده در استان اصفهان کشتار می شود، گفت: تمام کشتارگاه ها موظف شدند تا تعداد مرغ های کشتار شده را در سامانه رهتاب ثبت کنند.

وی اضافه کرد: مرغهای زنده و کشتارشده که از استان اصفهان هم خارج می شود در سامانه رهتاب ثبت می شود تا واحدهای مرغداری بر این اساس نهاده های دامی و طیور مورد نیاز خود را دریافت کنند.

قاضی عسگر با اشاره به تولید روزانه ۳۵۰ تن تخم مرغ در استان اصفهان اظهار داشت: روزانه ۷۰ تن تخم مرغ دراستان اصفهان مصرف می شود و مابقی آن به سایر استانها ارسال می گردد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1488036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =